Graviditetens første dilemma

Lillespire2205

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Oktobergull 2022
Hei! Jeg er 3+6 i dag, og tenkte å vente så lenge som mulig med å fortelle de rundt at noe er på gang, men dette byr allerede på utfordringer Vi skal på festehelg med vennegjengen om 10 dager, når jeg er 5 uker på vei. Hvordan komme gjennom festehelg uten å fortelle? Og sist men ikke minst, kan man stå på slalom som gravid?

Jeg var i samme situasjon forrige helg. Da fylte jeg vinflasker med alkoholfri vin. Funket for meg :-) Vanskeligere dersom du får vin servert, selvsagt.

Drikk alkoholfri? Vet om noen av venninene mine som sa de gikk på antibiotika, så de kunne ikke drikke :p

Du kan gå inn å lese artikkelen "Gravid mager på ski" her i babyverden. Der står det litt om slalom i graviditeten. Jeg personlig velger dette vekk i år, da jeg ikke er veldig erfaren og faller en del og vil ikke utsette verken kroppen min eller barnet for en slik belastning. Men jeg skal stå på langrenn tenker jeg, og velger nok da ikke de bratteste turene men jeg skal ikke stå på ski før i vinterferie og påskeferien da e jeg jo både 10 uker på vei og 15 uker på vei. Så det e nok litt forskjell enn om du skal stå no i uke 5:)

Jeg har også veldig god erfaring med å ta alkoholfri vin i flaske for «vanlig vin». Ingen som la merke til noe :)

Jeg velger også vekk slalomen i år, men om du føler deg trygg og tar det rolig ned bakkene så er det jo forsåvidt ikke noe i veien for å stå på det:happy:

Så tidlig i svangerskapet er det vel ikke så mye fare for skader på den lille. Jeg var med i kollisjon da jeg gikk gravid med ene barnet mitt. Det var en grei trøkk, sannsynligvis verre enn å tryne i snø. Ingenting galt skjedde med lille i magen. Men du må kjenne på hva du selv er komfortabel med. Ikke sikkert du har så mye energi til å drive å stå på ski. Jeg merker iallefall at jeg har lite å gå på. Sover mye.

Hei! Jeg er 3+6 i dag, og tenkte å vente så lenge som mulig med å fortelle de rundt at noe er på gang, men dette byr allerede på utfordringer Vi skal på festehelg med vennegjengen om 10 dager, når jeg er 5 uker på vei. Hvordan komme gjennom festehelg uten å fortelle? Og sist men ikke minst, kan man stå på slalom som gravid?
Jeg var ute i helga og unnskyldte det med at magen min er dårlig for tiden og reagerer på alkohol. Du kan jo også si du går på antibiotika for magesår eller urinveisinfeksjon. Angående slalom, jeg ville ikke vært bekymra, en er jo ikke langt på vei og spira er vell ikke mer enn nettopp det, en spire i det øyeblikket :laughing002 ville vært mer påpasselig når en får mage. Selv driver jeg med hest og kommer til og ri til magen kommer frem(så lenge helsa ellers tilsier det).

Back
Topp