graviditet utenfor livmoren

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg har lest litt osv om svangerskap utenfor livmoren. ,men hvor seint kan man kjenne at man har svangerskap utenfor livmoren, jeg er i uke 15, kan man fortsatt ha det utenfor livmoren?????
for jeg føler ikke at jeg har noen mage, pluss at den lille ligger helt til venstre, det kjenner jeg, pluss at jeg hører hjertelyden der......

hadde det vært utenfor hadde du nok hatt store smerter når babyen er blitt såpass stor, iallefall det eg har skjønt. har ikkje sjøl hatt det så vet ikkje hvordan en merker det, men har hørt det gjør veldig vondt.

du treng ikkje ha noe mage enda. med første min kom magen først i uke 20-30. og andre kom den rundt uke 20. babyen kan bevege seg en del no og kan og da ligge litt ute i ene siden. 
er du bekymret så skaff deg en ultralyd så du slipper gå bekymret:)

Jeg har hatt ett svangeskap utenfor livmoren, og jeg fikk beskjed av legen at fosteret ikke var levedyktig, og at jeg mest sannsynelig vil spontanabortere de nærmeste dagene/ukene uansett. Jeg fant ut dette i uke 8 tror jeg det var, pga at jeg hadde mye vondt og hadde en liten blødning den ene dagen. Jeg tok tabeletter for å få ut fosteret et par dager seinere.

Har ikke hørt at magen ikke vokser når man er gravid utenfor livmoren, men det kan jo alltids hende. men å komme helt til uke 15 er vel litt mye? Jeg er ingen lege, og kan ikke noe særlig om dette. Men om du er usikker så ville jeg ha ringt legen!

Jeg har hatt en graviditet utenfor livmoren, hos meg ble ikke fosteret støtt ut av seg selv, men min eggleder sprakk når fosteret ble for stort, ca i uke 8-9, husker ikke helt. Hadde ikke noe smerter på forhånd, ikke før egglederen sprakk. Hadde noen småblødninger uka før som ble sjekket opp, men gyn. sa at jeg nok hadde mistet, for han så ikke noe foster. Det var derfor det gikk så langt at egglederen sprakk, jeg trodde jo jeg hadde mistet. Men jeg tror nok ikke du er gravid utenfor livmoren når du er 15 uker på vei.

Har vært gravid utenfor livmoren og fant det ut i uke 7 tror jeg.
Hadde sikkelig smerter og blødninger,så ble jeg lagt inn for å opere og da fjrnet de den ene egglederen min.
Så tror det er veldig sjelden at folk går over 10 uker før de finner ut av det.

Så du har nok ingenting å bekymre deg over 

Back
Topp