Graviditet utenfor livmor?

Tikka87

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Hei jenter.
Kjenner jeg er bekymret for graviditet utenfor livmor. Kjenner veldig med vonde stikkinger kun på venstre side. Har mye vondt på den siden og det kjennes ut som det er i eggstokken/egglederen.
Noen andre med samme symptom hvor alt står bra til?
Skal kontakte legen i morgen. Krysser fingrene for at det bare er et symptom på vanlig graviditet.

jeg har hatt mye stikninger på hø side, der jeg er ganske sikker på at egget slapp ifra - det hender at det dannes eggstokkcyster under graviditet, spesielt corpus luteum cyste som kan bli stor. Men viss du har mye smerter og er bekymret ville jeg ha bestilt en legetime for evt henvisning til gyn m/ul :)

jeg har hatt mye stikninger på hø side, der jeg er ganske sikker på at egget slapp ifra - det hender at det dannes eggstokkcyster under graviditet, spesielt corpus luteum cyste som kan bli stor. Men viss du har mye smerter og er bekymret ville jeg ha bestilt en legetime for evt henvisning til gyn m/ul :)

Takk for utfyllende svar :) Litt godt å høre at jeg ikke er alene om det :) Mhm, kontakter legen i morgen om det ikke gir seg!

Takk for utfyllende svar :) Litt godt å høre at jeg ikke er alene om det :) Mhm, kontakter legen i morgen om det ikke gir seg!

Har smertene vært der over flere dager, eller kom de plutselig i dag? Dersom de kom plutselig, er konstante og sterke ville jeg kontaktet legevakt feks :) Mest sannsynlig er det bare et tegn på vanlig graviditet, men grei å være litt obs :)

Har smertene vært der over flere dager, eller kom de plutselig i dag? Dersom de kom plutselig, er konstante og sterke ville jeg kontaktet legevakt feks :) Mest sannsynlig er det bare et tegn på vanlig graviditet, men grei å være litt obs :)

De har vært der over flere dager, litt sånn av og på i løpet av dagen. Så håper det er tegn på vanlig graviditet. :)

De har vært der over flere dager, litt sånn av og på i løpet av dagen. Så håper det er tegn på vanlig graviditet. :)

aha, det høres helt vanlig ut :) stikkende smerter som kommer og går, gjerne ved bevegelse av overkroppen er gjerne helt vanlige ligamentsmerter :)

Det følger gjerne blødninger med en exu i tillegg til smertene, og hcg stiger heller ikke normalt ved exu. Om du ikke blør og du har tester som stiger pent i styrke er det nok helst ligamentsmerter du kjenner :)

8d491f563905fff9b29cf65044d4125a.jpg

Du er langt ifra alene [emoji23]

Tusen takk for svar jenter. Føles godt å lufte tankene sine her :)

Da kan det virke som om det kun er vanlig stikkinger. Bare sterkere enn de to forrige svangerskapene mine. Får følge med og håpe at det ikke er noe utenom det vanlige ;)

Back
Topp