Graviditet senkning hcg?

Mammahjertet91

Lykkelig!
Hei, jeg ble innlagt på sykehuset for noen dager siden hvor jeg hadde cyster som sprakk å store smerter å også var gravid ca 4 uker på vei med hcg på rundt 350, 2 dager etter så fortalte legen at hcg hadde en senkning på 150.. jeg har ikke blødd klumper eller noe sånt å kjenner meg mere gravid enn jeg gjorde før jeg ble lakt inn å synes jo dette er kjempe rart.. noen med erfaringer? Ikke gjort noe ultralyd.. Har noen opplevd senkning i hcg tidlig å likevell vist seg å være gravid? Vet det virker helt tøvete men jeg kjenner meg gravid å er litt forvirret
 
Tror dessverre at det ikke lover godt hvis hcg-nivået har sunket så mye. Det er vanlig å fortsatt føle seg gravid fordi hormonene fremdeles er i kroppen. Ville tatt kontakt med legen og hørt hva som skjer nå, for det er ikke normalt at det er slik. Da jeg hadde begynnende spontanabort ble det konstatert pga synkende hcg. Fikk tilbud om ultralyd, men takket nei, og blødningen begynte kort tid etter. Håper du har god støtte rundt deg ❤️
 
Som hattifnatt sier over her så lover det jo ikke godt, hcg skal alltid stige under en fungerende graviditet, men så kan dessverre symptomene henge igjen sålenge du har litt hcg i kroppen. Angående blødning så er du vel så kort på vei at en blødning vil oppleves som en helt vanlig mens vil jeg tro.

Men jeg har faktisk ei venninne som opplevde feilmåling av hcg (prøvene ble tatt på ulike legekontorer). Ettersom blødning ikke startet hos henne ble det tatt en ultralyd, og der fant de hjerteslag og et friskt foster som i dag er et friskt og raskt barn. Der ble det konkludert med at en av hcg-målingene må ha vært en feilmåling. Så om du føler veldig på at det ikke stemmer kan du jo be om enda en hcg-måling, slik at du for din egen del kan slå deg til ro med svaret.
 
Graviditetstester kan være positive lenge også med synkende hcg-nivåer. Vil ikke svartmale situasjonen, men oppfordrer deg veldig til å ta kontakt med lege og enten få en ny hcg-måling eller en ultralyd. En hjemmetest kan dessverre ikke gi svar på hvordan dette går. Håper for din del at alt er som det skal, samtidig som det kan være lurt å få oppfølging fra lege nå, for det du forteller er dessverre indikasjon på at noe ikke er som det skal. Med mindre det er en feilmelding eller noe slikt..
 
han sa at han mistenkte en feil i systemet da jeg ikke hadde høyere enn rundt 350 når det påståelig skulle begynne å synke som vi vet om så han synes det va rart at testene nu var så klare å sterke i såfall
 
han sa at han mistenkte en feil i systemet da jeg ikke hadde høyere enn rundt 350 når det påståelig skulle begynne å synke som vi vet om så han synes det va rart at testene nu var så klare å sterke i såfall
Har tenkt sånn på deg! Fikk du en avklaring på hvordan det har gått?
 
Enda gravid! Skal inn på ny kontroll på mandag å tett oppfølging for å se at svangerskapet utvikler seg i riktig retning ❤ Tunge dager der man har en kjempe tydelig gravid kropp å har følt seg kjempe teit å paranoid
 
Enda gravid! Skal inn på ny kontroll på mandag å tett oppfølging for å se at svangerskapet utvikler seg i riktig retning ❤ Tunge dager der man har en kjempe tydelig gravid kropp å har følt seg kjempe teit å paranoid
Så godt å høre! Krysser fingrene for at alt går riktig vei!
 
Back
Topp