Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har trent aktivt i mange år. Vil fortsette med dette nå i graviditeten, men har ikke turt å bevege meg på studio for å ta tunge løft osv siden jeg ikke helt vet hvordan man trener trygt som gravid.
Kan man løfte tunge løft? F.eks knebøy osv osv vil så veldig gjerne fortsette med hard trening
Jeg har alltid vært aktiv og trener 5-6 ggr/uken ca 50/50 styrke og cardio- og fortsatte slik under hele graviditeten. Hadde styrkeøkt med markløft samme dagen som mini kom
Når du er såpass erfaren på styrketrening og har teknikken inne så kjenner du fort om noe ikke kjennes som det skal. Jeg droppet maksløftene utover i graviditeten og økte antall rep og med mindre vekter. Og flere øvelser holdt det med kroppsvekt etterhvert som jeg ble større. Men også under graviditeten merket jeg at dagsformen spilte en stor rolle. Noen gangen holdt det med stanga i knebøy andre ganger føltes det altfor lett. Jeg var også plaget av en del nedpress og da sier det seg selv at knebøy ikke var den øvelsen jeg fokuserte mest på tunge løft er vel i seg selv ikke farlig når du er vant Til det, men feks ved tunge løft så bruker man jo feks magenusklene og det er ikke så bra når man kommer ut i svangerskapet. En annen ting er at når du står der med en gedigen mage så fristet det faktisk ikke her å kjøre på med maks vekt. Tyngdepunktet blir jo helt forskjøvet også så fort gjort at teknikken forfaller. Oppdaget fort at mange rep ig lavere vekter gjorde meg like støl: bare veldig lenge siden jeg hadde trent det
Så lytt til kroppen - du kjenner fort om noe er ubehagelig eller vondt - og da stopper du. Men anbefaler sterkt å legge inn noen bekkenøvelser i hver økt. Utrolig kjedelig og skjønte ikke vitsen før etter fødselen! Takker treningen for ingen lekkasjer og istand Til å knipe igjen så og si med en gang.
Men bare kjør på - når du har trent tidligere kjenner du kroppen din såpass godt at du vet hva den klarer og når den sier i fra