Graviditet og oppussing

JanneJenta78

Forumet er livet
Heisann[:)]

Har funnet oss ny leilighet vi skal leie, og flytter inn om ca en måned. Vi lurer litt på å kanskje male et par av rommene..bl.a. begge soverommene. Noen som har erfaring med maling og graviditet? Noen som har noen typer maling å anbefale/IKKE anbefale? Eller andre gode tips? [:)]

hør med jordmora,men meiner du ikkje skal stå inne i hus å male pga gasser ol..

Ja, prøvde å lese litt om det på BV-sidene...syntes liksom ikke det stod noe "lurt" om det. Appropo gasser så burde jeg vel ikke jobbe der jeg jobber heller..arbeider med løsemidler hver dag [:'(]

men der bruker du vel verneutstyr??
det kan jo og vere permisjonsgrunn for det hvis du har ein "farleg" arb-plass...har du undersøkt dette???

Har vært ca 1000000 diskusjoner på dette her inne...og alle kommer frem til at alle får ulikt svar av jordmødre, malingsprodusenter, leger og alle andre som tror de vet[&:] og siden de lærde strides så vanvittig vil jeg anbefale: Mal i vei viss du føler deg komfortabel med det (men bruk maske da kanskje)...men føler du at du gjør noe galt så la det være, så slipper du føle samvittighetens piner. Bebisen trenger ikke ta skade av det, men er jo mulig den kan det i noen tilfeller. Jeg endte opp med ikke å male selv, men jeg var i huset når det ble malt...og verandaen trenger et strøk, så siden det er utendørs kommer jeg nok til å hjelpe til. Men det er bare meg. Ja, og du kan lese her:  http://www.babyverden.no/templates/Article____442.aspx

Lykke til[;)]

ja det som er viktig er at det er godt med luft og trekk i rommet ihvertfall...men å stå i eit lukka rom å male skal ein ikkje gjere..eg svimte av ein gan pga det..svimmel og jævlig vert ein og..men utendørs vert sjølvsagt noke heilt anna

både vifte og åpne vinduer er et must!!!!!!![:D]malingslukt er døden...

Ja, da får vi bare se når vi har flyttet inn..hvor "nødvendig" det er..bare vært der en gang og sett..men husker at begge soverommene var "mørke"...vil gjerne ha litt mer lys jeg [:)] Kunne vel latt pappa'n ta seg av det, men han trur jeg aldri har malet et strøk i hele sitt liv..og i og med at han er sammen med en perfeksjonist, så blir det vanskelig..hehe [;)]

Hvis du jobber med løsemidler blir du sykemeldt med en gang! Det skal man ikke jobbe med! Det burde du undersøke!

Er ingen andre der jeg jobber som har vært sykemeldt pga det under graviditet, så de mener vel at vi er tilstrekkelig "beskyttet". Jobber under avtrekk og med verneutstyr.

Siat jeg var hos jordmor spurte jeg hun og hun sa at så lenge jeg hadde god utlufting der jeg malte, enten inne eller i garasj, så var det ingen fare...

Har pusset opp et gammelt skap og har malt det inni garasjen med god utlufting.(brukte maling uten løsemidler)

Men på sovrom kan du jo bruke sånn som er beregne på barnerom.
DEt inneholder mindre gasser og er helt fri for løsemiddler!!!!

Jeg fikk beskjed om å bare male og kose meg!!!

Vi er også i oppussing om dagen. Men jeg har valgt å holde meg unna malingen jeg....

Back
Topp