Graviditet og Nattjobbing..

*baby.i.magen*

Flørter med forumet
Er det noen her som har erfaring om nattskift?
Jeg hører noen sier jeg ikke bør jobbe på natt når jeg er gravid. Men så sier legen min ingenting om det.. ?!

Det er vel ikke helt anbefalt da. Men for min del gikk det greit :) Legen min sa også at det ikke var helt optimalt, men det var min avgjørelse at jeg fortsatte med nattskiftene.

ORIGINAL: Trone

Det er vel ikke helt anbefalt da. Men for min del gikk det greit :) Legen min sa også at det ikke var helt optimalt, men det var min avgjørelse at jeg fortsatte med nattskiftene.

Legen min sa at jeg skulle "leve" så normalt som mulig, å at det da ikke hadde noe å si om jeg jobber natt. Jeg sa også at jeg har mange tunge løft (6kg-20kg) og det er stress hele natten pga tidsfristene.

Jeg føler egentlig at han kanskje ikke "bryr" seg. Jeg er jo redd for at noe skal skje hver natt jeg er på jobb.. [&:]

Men har jeg noen krav til dagskift, eller noe slikt da???

Det finnes ikke offisielle regler eller anbefalinger ang gravide og nattarbeid, mange klarer å jobbe hele svangerskapet uten problemer - mens andre får problemer ganske raskt.. Veldig mange arbeidsgivere er gjerne på "forskudd" og tilbyr å flytte over på dagtid, og arbeidsgiver har også et ansvar for å tilrettelegge for den ansatte om den ansatte synes det er tungt/vanskelig å jobbe natt (eller med andre deler av jobben for den del..)... Kan ikke arbeidsgiver tilrettelegge kan du ha krav på svangerskapspenger...

Jeg abefaler det ikke, gjorde det med førstemann. Men måtte gi meg i uke 30 ca. Fikk beskjed av jm og lege, for det kunne føre til tidlig fødsel med meg 

Jeg jobbet natt frem til uke 30 ca. Det gikk helt fint[:)]
Men da begynte det og bli slitsomt, så gikk over til dag og kveld.

Back
Topp