Graviditet og migrene

Billamor

Andre møte med forumet
Jeg er nå i prøveperiode 1 og har forventet eggløsning nå de nærmeste 48 timene. Det jeg lurer på er hvilke hensyn jeg bør ta i forhold til at jeg har migrene? Jeg har migreneanfall ca 1 gang i mnd. Men kan jeg bruke medisiner som Sumatriptan Bluefish selvom jeg skulle bli gravid? Har lest noen steder at man kan det, og andre steder at man ikke kan det. Prøver å få tak i legen for å spørre han, men han er ikke så veldig tilgjengelig.

Fikk tips av ei annen jordmor om å ta magnesium hver kveld, men hvorfor om kvelden? Funker det ikke om jeg tar det om morran?

Og til slutt, hvilke smertestillende kan man ta når man er gravid?
 
Hei! Universitetet i Oslo har en undersøkelse gående om migrene og medisiner under svangerskap og amming. Den er nettbaser og man er helt anonym :) Studien skal undersøke risikooppfatning, informasjonsbehov og holdninger til migrenemedisiner under svangerskap og amming, og man kan delta om man er over 18 år, er gravid eller har et barn på under 1 1/2 år, og har migrene :) Resultatene vil kunne bedre svangerskap- og barselsomsorgen for kvinner med migrene i fremtiden. Sjekk det ut på http://bit.do/mimega eller på facebook/mimegastudien :)
 
Back
Topp