Graviditet og manglende motivasjon

Mary Evelyn

Glad i forumet
Jeg er i uke 10 nå og så utrolig trøtt om dagene, noe jeg VIRKELIG håper har tenkt å gi seg snart da jeg har en liten gutt på ett år som trenger meg. Sliter veldig med å komme gjennom arbeidsdagene, spesielt siden jeg er så trøtt, men jeg merker også at motivasjonen ikke er den pleier. Jeg anser meg som svært lojal ovenfor arbeidsplassen min, og er så å si aldri borte. Nå sliter jeg med å motivere meg til å gjøre noe fornuftig(styrer dagene mye selv).
Noen som kjenner seg igjen? Kjenner jeg har mest lyst å sykemelde meg noen prosent, og kjenner meg ikke igjen i den måten å tenke på..
 
Jeg var i samme situsjon som deg. valgte derfor å sykemelde meg 40%. jeg klarte å jobbe til kl 14 men da var ingenting igjen til resten av dagen. og jeg har også en gutt på 13 mnd. så derfor jobber jeg nå til kl 13, og da har jeg mulighet til å dra hjem, hvile meg litt, og så kan resten av dagen brukes sammen med familien. anbefaler deg det!
 
Jeg forstår deg godt. Følte det på samme måten. Har en travel jobb, og ekstra hardt nå i ferien. De prøvde først å tilrettelegge slik at jeg skulle kunne jobbe mest mulig men på mandag måtte jeg gi opp... Følte meg helt utbrent, og fant ut at det ikke var verdt det. Er stort sett ikke hjemme fra jobb mer en en dag i året eller noe, men her sa det stopp. Var hos legen og fikk sykemelding for den siste uken før ferie, og føler meg litt bedre når det gjelder energinivå...
 
Har liksom gått og ventet på at tretthet skulle slippe taket nå som jeg er i uke 10. Men med en guttunge som våkner kl fem om morgenen er det kanskje for mye å håpe på..:-) Hadde nok kanskje vært til legen allerede hadde det ikke vært for at både han og sjefen er på ferie. Og så føles det så rart å tenke på sykemelding allerede nå...
 
Kjenner meg så godt igjen! Og jeg har ingen andre enn meg selv å passe på. Men er butikksjef i en butikk hvor det er kunder hele tiden, service skal være på topp og neste mann begynner ikke før klokken halv tre (vi åpner 10). Jeg er også veldig lojal mot arbeidsplassen min, vil ikke lage noe styr. Og når man er eneste sjef, og regionsjef over meg igjen har ferie, så er det ingen andre som kan ta ansvar.. Føler meg fullstendig utbrent, at jeg kunne sovne stående (noe jeg måtte ha gjort siden vi ikke får sitte ute i butikken), og ingen motivasjon til å få satt i gang prosjekter.. Har heldigvis bare en arbeidsdag igjen nå før 3 uker ferie, har virkelig truet meg selv gjennom den siste uka her!
Håper vi alle får litt bedre energinivå snart!
 
Jeg jobber som leverandør inn til dagligvare og har tett kontakt med butikksjefene - det er ingen latmannsjobb å være butikksjef, det skal være sikkert og visst! Du får bruke tiden fremover til å lære opp NK. Er du som meg vil det bli utfordrende å miste full oversikt, men husk at du skal ut av jobben om et halvår uansett.. Krysser alt jeg har for å merke endringer i dagsformen snart. Sliter på typen min også dette - han er oppe kl fem hver dag, lager middag, vasker klær, og prøver så godt han kan å være oppmuntrende, men jeg ser han er trøtt og sliten han også.
 
Må bare klage litt til.. Vi tok ut ferien vår hver for oss for å få det til å strekke til ift manglende barnehageplass frem til 19. juni. Så ferie kan jeg se langt etter i år. Får håpe ikke nr to kommer tre uker før tiden slik som førstann, så får jeg i allefall tre uker perm før fødselen..:-)
 
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg har gått og ventet og håpet på at trøttheten og følelsen av å ha løpt på en vegg skulle gå bort rundt uke 12.. I stedet blir det omtrent verre. 
Er inne i siste uka av ferien nå, og gruer meg skikkelig til å begynne å jobbe igjen på mandag. Ikke har jeg mer ferie i år å se frem til, heller, så det blir en hard høst i år..
 
Back
Topp