Graviditet og hund

OneLuckyGirl

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Noen som har hund her inne som har merket at hunden har forandret seg siden du ble gravid?
Har selv en labrador som har blitt mye mer oppmerksom og følger med på meg hele tiden, dette startet han med noen dager før jeg fikk positiv test. Han vil gjerne ligge oppå meg, noe som han sjeldent har gjort før, da var det nok å ligge inntil :p

Jepp.. Akkurat samme med vår hund! Skikkelig klengete, skal aller helst ligge på fanget eller magen og peser/stresser litt mer en vanlig. Merket det rundt da mensen skulle vært der.. :)

Har ikke tenkt så mye over det, men stemmer vel forsåvidt det at de skal ligge mer oppå meg. Spesielt valpen. Men de har vært veldig "mammadalt" fra før, så har ikke reagert noe åå det :)

Merker Eg kvir meg litt med tanke på hundehår og baby. Men de sier vel det skal forebygge allergi og astma :p

Min hund er like kosete og plagsom som alltid:p merket det veldig når jeg var høygravid med første da, hun ble hissig mot andre hunder, hun som er verdens snilleste...

Jeg hadde 5 hunder sist. Små da. Og de lå oppå meg og rundt magen :) veldig rolige og så rart på magen når den beveget seg. Har 2 nå. Samme som 2 av de 5 sist og samme nå :) datteren min reagerte heller ikke på bjeffing da hun var født :)

Har ikke tenkt så mye over det, men stemmer vel forsåvidt det at de skal ligge mer oppå meg. Spesielt valpen. Men de har vært veldig "mammadalt" fra før, så har ikke reagert noe åå det :)

Merker Eg kvir meg litt med tanke på hundehår og baby. Men de sier vel det skal forebygge allergi og astma :p
Vi hadde hund når jeg gikk gravid med snuppa, hun også ble helt rar mens jeg var gravid :)

Ikke for å virke negativ eller noe men tror at det å ha hund når babyen blir født for å forebygge allergier osv er myter. Og kommer nok helt ann på genene og babyen generelt. Frøkna vår var dårlig fra vi kom hjem fra sykehuset og frem til hun var 5 mnd hun ble liksom aldri frisk (hadde både rs-virus og vannkopper før hun var 3 mnd) da fikk vi tatt ordentlig allergiprøver av henne og det viste seg at hun var kjempe allergisk mot hund.

Endte med at svigermor adopterte hunden slik at vi fikk ha henne i familien og hunden og frøkna er bestevenner i dag (heldigvis mye som kan holdes i sjakk med allergimedisin :P ) Hun hadde et par andre allergier i tillegg men disse har hun vokst fra seg så nå er det bare hund og noen matvarer, og vi har fått beskjed om at hun mest sannsynlig vil alltid være allergisk. Men som jeg sa tidligere her tror mye har med arv også, selv er jeg jo kjempe allergisk mot alt av pelsdyr og en rekke andre ting så snuppa har det nok fra meg :) så er jo dermed sagt at ikke alle vil bli allergisk :) og som oftest så går det jo bra, utrolig sjeldent å være født allergisk slik jeg forstod det hos lungespesialisten vi gikk hos :)

Har en liten hund og han er blitt mye mer kosete og skal ligge på fanget.

Jeg har en hund som er ganske kosete i utgangspunktet men nå kan æ ikke gå på do i fred en gang. Setter jeg meg ned i sofaen er ho på fanget mitt med en gang :p

Jeg har ikke hund lenger, men svigers pleier å passe en som aldri pleier å bry seg om meg. Sist jeg så den ble den totalt gira over å se meg og helt rar. Hadde også en annen hund på besøk i uke 5. Den passet på meg hele kvelden og lå på beina mine. Svigermor stusset litt fordi den ikke hadde vært sånn med henne, men forstod det da vi røpet den store nyheten :)

Back
Topp