Graviditet og hund?

Jeg er 5 uker på vei idag. Den siste uken har hunden min oppført seg merkelig.
Han syter å klager hele tiden. Mindre aktiv enn han pleier å være. noe jeg syns er veldig dumt... Er det sjalusi eller bare usikkerhet fordi han ikke helt skjønner hva som skjer. Han følger jo etter meg uansett hva jeg gjør. Men han griner så mye å gir meg slike blikk (lei seg blikk).
Tips til hva jeg bør gjøre eller hva det kan være? Kan han merke jeg er gravid?
 
Det er noen som sier at hundene merker det:) hunden min ser ut til å ta alt piano, merker ikke noen forskjell på henne. Er 6+4 i dag.. Sikker på at det ikke er du som oppfører deg annerledes? Sliten, kvalm eller noe? For slikt pleier min å merke :)
 
Hunder merker nok sånne ting. Kan jo selvfølgelig være at hunden din har spist noe, eller føler seg syk -de har vel også gode og dårlige dager, men kan også være at han merker noe. Tror vår hund merker det, vanskelig å si, han har bare blitt mer... Oppmerksomhetsbevisst. Han lukter nok alle hormonene :P
 
Jeg har en hund som er helt merkelig...
Et av de første tegnene mine på at jeg er gravid(6.gangen nå) er at henne skal til enhvertid ligge (helst) oppå meg... Hvis jeg sitter å strekker, ligger hun oppå magen min... image.jpg
Hun er med på alt jeg gjør, og sambo sier hun "gråter" etter meg når jeg ikke er hjemme...

Har mistet 4 ganger, og merket det også på bikkja før jeg gjorde det(alle gangene) for da "driter" hun i meg... (Jakthund,som er "pappas jente")

Så jeg tror helt klart de merker det:)
 
Jeg har en hund hjemme, hun er veldig rar mot meg, men håper jo det går over :) hun vil nesten ikke være med meg om dagen og hun ser ut som jeg har slått hu (noe jeg selvfølgelig ikke har gjort :) ) om jeg går bort og koser på hu, og hu er egentlig "mamma jente" så tror hu merker noe, for det er kunn meg hun er slik imot :)
 
Hunden min skal også ligge oppå meg.... han er 30 kg... for følger meg overalt og passer ekstra på. Gjorde han sist også :)
 
Han er ikke syk. Vært å sjekka han å gitt vaksiner osv for 3uker siden. Han gjør ikke noe spesielt, men jeg KLIKKER snart, jeg blir gal av hele bikkja. Han sitter nedfor meg eller på siden å han SYTER å KLAGER uten stopp i flere timer. Ikke noe mot mannen. Bare mot meg hele tiden. Å jeg blir sprø. Merker jo at tålmodigheten min begynner bli litt mindre enn vanlig men vet ikke hva jeg skal gjøre med han. Han får oppmerksomhet hele tiden. Turer. Kos. Mat. Lek å alt. Men så fort jeg ser bort setter han i gang
 
Hunden min merket det før meg tror jeg, hun var veeldig opptatt av magen og skulle plent lukte på den og legge hodet på, merker også at hun er mye mer beskyttende når vi går tur en hun var tidligere :)
 
Back
Topp