Graviditet og blindtarmsinfeksjon

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Noen som har hatt det og vet hvor lenge man generelt blir liggende på sykehuset etter operasjonen?

Hei! Har ikke opplevd dette selv, men jobber som sykepleier. Etter en blindtarmsoperasjon er det vanlig å få dra hjem dagen etter operasjonen dersom alt gikk komplikasjonisfritt. Kan være det er forskjell fra sykehus til sykehus, men hvor jeg jobber reiser de aller fleste får reise hjem etter 1 døgn :) selvfølgelig avhenger jo det av smerter osv.

Hei! Har ikke opplevd dette selv, men jobber som sykepleier. Etter en blindtarmsoperasjon er det vanlig å få dra hjem dagen etter operasjonen dersom alt gikk komplikasjonisfritt. Kan være det er forskjell fra sykehus til sykehus, men hvor jeg jobber reiser de aller fleste får reise hjem etter 1 døgn :) selvfølgelig avhenger jo det av smerter osv.
Trodde gravide ble holdt til observasjon et par dager jeg? I forhold til medisiner og narkosen etter en slik operasjon. Eller er det bare i sjeldne tilfeller?

Trodde gravide ble holdt til observasjon et par dager jeg? I forhold til medisiner og narkosen etter en slik operasjon. Eller er det bare i sjeldne tilfeller?

Det er ikke så ofte vi har gravide pasienter med blindtarmbetennelse. Men om jeg husker riktig fikk hun jeg hadde den gangen dra hjem døgnet etter, evt om det var 2 døgn. Men som jeg også skrev kommer det jo an på pasienten, smerter og allmenntilstand. :) Det gjelder jo om pasienten er gravid eller ikke. Men det kan godt være det er annerledes på andre sykehus. :)

Har du fått betennelse i blindtarmen Totoro? :o
Hei og hopp :)

Ja, klinka til med det sist tirsdag. Ble operert samme dag og gikk veldig fint - til tross for at de var litt redde for at det kunne sette igang fødsel.

Ble forresten på sykehuset i tre dager etterpå :) tror det var mest for å være helt sikre på at dt ikke var tegn til infeksjon, og ble kjempegodt tatt vare på :)

Back
Topp