Graviditet og astma

TM85

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Noen her som har fått anbefalt eller blitt frarådet å bruke Symbicort? Eller som har hørt om hvilken medisin som er foretrukket? Skal ikke til legen før neste uke, men jeg trenger medisinen nå helst :) Har ingen alternativ medisin atm. Ikke får jeg prate med legen heller.
Altså, krise er det ikke. Jeg overlever nok, men følelsen av å være tett i brystet er ikke behagelig. Og den hosten... Så det hadde vært fint og fått løsnet opp der.

Hvis du må bruke medisinen, bruker du den. Du kan få anfall, og det kan være verre enn å bruke Symbicort under graviditeten.. Ventoline kan du helt trygt bruke, så bruk den gjerne i tillegg.. Jeg valgte å starte opp igjen på mine medisiner, da jeg ble tett.. Men jeg hørte med legen først..

Supert, takk skal dere ha :) Da bruker jeg nok litt Symbicort nå (og håper at det hjelper), så får jeg høre med legen neste uke.

Har brukt ventoline i svangerskapet. Legen skrev ut ny resept sist uke :)

Jeg bruker symbicort daglig . Og når jeg er veldig tett bruker jeg ventoline . Jeg var i forje svangerskap hos en astma lege som er spesialist på gravide astmatikere. Han fortalte meg at det er viktigere å bruke medisinen daglig enn å ikke bruke den. Får ikke du luft får ikke baby luft. Han skrev ut symbicort og ventoline. lykke til

Back
Topp