Graviditet i sommer og sol!

Selv med sterk hud får man pigmentflekker, er ikke sterk/svak hud som avgjør det.
Min mor var sånn type skikkelig brun, hun fikk pigmentflekker med meg, jeg er født i juni ;-)

Jeg bruker dagkrem med faktor 30 i hver dag, hele året.
(jeg har sterk hud sånn når jeg liger flat å soler meg, om sommer osv)

Ok ja jeg burde vel være mer forsiktig :p

Jeg er på Gran Canaria nå, og har ikke fått noen pigmentflekker. Har solt meg masse, men tatt pauser i skyggen og dekket til magen av og til :) Synes denne artikkelen var grei info og beroligende :)

"I andre og tredje trimester er det ingen fare for at barnet kan ta skade av sol og varme.
...
Pass på at du smører deg godt med solkrem, og unngå overdreven soling. Så lenge du er komfortabel i varmen, er fosteret det også."

Hentet fra:
http://www.plusstid.no/Barn-og-familie/Gravid/Gravid-i-sommervarmen

Jeg er på Gran Canaria nå, og har ikke fått noen pigmentflekker. Har solt meg masse, men tatt pauser i skyggen og dekket til magen av og til :) Synes denne artikkelen var grei info og beroligende :)

"I andre og tredje trimester er det ingen fare for at barnet kan ta skade av sol og varme.
...
Pass på at du smører deg godt med solkrem, og unngå overdreven soling. Så lenge du er komfortabel i varmen, er fosteret det også."

Hentet fra:
http://www.plusstid.no/Barn-og-familie/Gravid/Gravid-i-sommervarmen

Fantastisk! Takk! :). Godt å høre du koser deg i varmen! :) :)

• Liker
Reactions: CHG
Jeg er hudpleier og anbefaler å holde seg mest i skyggen når man er høygravid og nettopp har født. Hormonene i kroppen gjør at huden kan oppføre seg helt annerledes en til vanlig. Smør deg med minst faktor 30, også når du bare skal ut og gå. Hvis du skal sitte i sola, drikk masse og pass på at du og magen ikke blir for varm. Noen gravide har også litt lavt blodtrykk, noe som gjør at man blir mer sensitiv for varme og lettere besvimer.
Og husk at solkrem IKKE gjør at det tar lenger tid før du blir brun, og smør 30 min før du går ut. Solskadet hud er ikke pent, du ser det spesielt på halsen og brystet til solglade damer i 50+ alderen.
Brunfargen holder også lenger når man har brukt solkrem ;)

Jeg har allerede begynt med solfaktor 50 i ansiktet. Sola begynner å bli sterkere nå, og jeg vil gjøre alt for å unngå pigmentflekker som aldri forsvinner...
Hvilken krem er det du bruker da? Føler det er så mange solkremer som blir for fet og gir uren hud.. Oppdaget nylig at den nye dagkremen jeg har kjøpt meg ikke har noe faktor som helst :(

Hvilken krem er det du bruker da? Føler det er så mange solkremer som blir for fet og gir uren hud.. Oppdaget nylig at den nye dagkremen jeg har kjøpt meg ikke har noe faktor som helst :(
2b252dd4755f8fb2586e779288d65e15

Er veldig fornøyd med denne. Brukte den i Italia sist sommer, da vi hadde 40 grader og steiksol. Ble for første gang ikke solbrent ;)

Forgje graviditet bodde jeg ved middelhavet og hadde termin i august. Passet på å smøre meg, drikke masse og kjøle meg ned i vannet og ligge i skyggen på det varmeste.

Back
Topp