Graviditet i sommer og sol!

junibebi89

Gift med forumet
Hvordan burde man være i sola? Leser at man ikke skal være for mye i solen? Kan vi ikke sole oss da til sommeren? Eller gå i bikini? Eller badedrakt?:p

Og er det noen som skal evt kjøpe inn ny bikini til sommeren? Må jo ha til det fødselsforberedene kurset og i vann..

Folk reiser til syden mens de er gravide. Bor også gravide sør for Norge ;) bare pass på å kjøle deg ned innimellom :) jeg er ikke så bekymra jeg da, bruker ikke akkurat være bortskjemt med tropevarme her i nord i mai/juni :p

Er vel overoppheting (av baby inni magen som ikke får sagt fra at den koker over) og pigmentflekker man vil unngå?

Som over. Man kan lettere få pigmentflekker og man kan lettere bli dehydrert. Viktig å smøre seg med solkrem, drikke masse vann og passe på å ikke bli alt for varm :) sist jeg var gravid var sommeren 2014. Det var den sommeren det var ufattelig varmt og fint vær. Jeg var jo ute og slappet av forde, men drakk mye vann, passet på og ikke bli for varm og brukte solkrem. Fordelen med å være høygravid om sommeren er at man kan ta på seg lette kjoler istedenfor masse tjukke klær!:):)

Jeg taklet ikke sola i 8-9mnd sist. Så det styrte seg selv veldig naturlig. Ble svimmel og kvalm av 5min i sola. Pigmentflekker og brunfarge kommer mye lettere som gravid. I forrige gruppe var det ei som fikk store forandringer i ansiktet og det må hun slite med hele livet :(

Jeg har allerede begynt med solfaktor 50 i ansiktet. Sola begynner å bli sterkere nå, og jeg vil gjøre alt for å unngå pigmentflekker som aldri forsvinner...

Ja, som flere nevner så har jeg kun hørt at man kan få pigmentflekker og man bør derfor bruke solkrem og ikke sole seg som en gal :p Hun ene venninna mi fikk masse flekker på brystet.. lyse og mørke om hverandre.. De er forsvunnet nå :) Hun fikk de i sommer (2015) :)

Jeg taklet ikke sola i 8-9mnd sist. Så det styrte seg selv veldig naturlig. Ble svimmel og kvalm av 5min i sola. Pigmentflekker og brunfarge kommer mye lettere som gravid. I forrige gruppe var det ei som fikk store forandringer i ansiktet og det må hun slite med hele livet :(

Oi.. var hun spes utsatt el noe med problemhud? Fikk hun flekker? :$

Oki var som jeg tenkte litt:). Ikke ligge å steke i sola i en hel dag og hver dag, :). Og bruke solkrem! Og drikke vann:). Og hvis man skulle byne å merke flekker, så er det bare å komme seg ut av sola:).

Men hvordan er det med bikini og sånt da? Skal dere ha ny? Eller har dere noen som passer ennå? Eller kommer dere ikke til å sole dere eller gå rundt i bikini? :)

Oki var som jeg tenkte litt:). Ikke ligge å steke i sola i en hel dag og hver dag, :). Og bruke solkrem! Og drikke vann:). Og hvis man skulle byne å merke flekker, så er det bare å komme seg ut av sola:).

Men hvordan er det med bikini og sånt da? Skal dere ha ny? Eller har dere noen som passer ennå? Eller kommer dere ikke til å sole dere eller gå rundt i bikini? :)
Føler meg rimelig fjeskete. Tipper det blir kjoler og parasoll om det skulle bli veldig varmt :p

Jeg regner med at bikinien fra i fjor passer, ellers må det vel bli en ny underdel ihvertfall :) og parasoll :) vi er veldig gla i stranda om sommer'n :)

Bodde i 36 grader og tropevarme da jeg gikk gravid sist, ingen problem.
Solkrem, vann, hvile i skyggen..
Unngikk pigmentflekker..
Drar til Gran Canaria i uke 26 nå, gleder meg :-)

Jeg har allerede begynt med solfaktor 50 i ansiktet. Sola begynner å bli sterkere nå, og jeg vil gjøre alt for å unngå pigmentflekker som aldri forsvinner...
Ble litt nyskjerrig på hvor i landet du bor - for tror det er lenge til jeg trenger å tenke på solkrem i Oslo? :-)

Ble litt nyskjerrig på hvor i landet du bor - for tror det er lenge til jeg trenger å tenke på solkrem i Oslo? :-)
:D Jeg bor i Trøndelag. Har faktisk hatt litt sol den siste tida her ;)
Har fått anbefaling av venninna mi som jobber med hudpleie, og som selv fikk pigmentflekker som fremdeles er der etter 3 år. Er litt redd for at jeg allerede har fått en flekk, men håper i det lengste at det ikke er det. Derfor starter jeg allerede nå, for å være på den sikre siden ;)

Ah ja hmm. Føler jeg har ganske sterk hud så venter med solkremen litt ennå :)

Ah ja hmm. Føler jeg har ganske sterk hud så venter med solkremen litt ennå :)
Selv med sterk hud får man pigmentflekker, er ikke sterk/svak hud som avgjør det.
Min mor var sånn type skikkelig brun, hun fikk pigmentflekker med meg, jeg er født i juni ;-)

Jeg bruker dagkrem med faktor 30 i hver dag, hele året.
(jeg har sterk hud sånn når jeg liger flat å soler meg, om sommer osv)

Back
Topp