Graviditet etter spiral

Bkno7969272

Andre møte med forumet
hei! Er prøver på barn nr 2 og fjernet spiral i juli. Måtte fjerne den på sykehus da fastlege ikke fikk tak i den. Fikk fjernet den kjapt på sykehus hos gynokolog på noen minutter. Det kjipe var at jeg måtte vente 2-3 mnd på denne timen. Så føler prøvingen startet 2-3 mnd senere enn jeg hadde planlagt, men det er forsåvidt ingenting å gjøre noe med.

Ble gravid i 1 p.p med førstemann etter 8 års p-pillebruk 2 mnd etter jeg slutta med pillen. Nå etter spiralen har jeg hatt 24 dagers syklus, med relativt små blødninger. Under spiralbruk har jeg ikke hatt mensen. Nå etter 3 p.p har jeg fått en liten blødning 3 dager før ikm... skuffa over at det ikke gikk denne gangen heller da jeg føler jeg nå begynner å stresse over om ting er normalt etter spiralbruken.... hadde liksom på følelsen av at det klaffet denne gangen da jeg har ømme bryst og masse murringer.

Er det vits å prøve å ta en test nå? Og skal alt vere som normalt mtp eggløsning etter spiral?

Takk for svar
 
Har hatt spiral selv og da fikk jeg beskjed om att skal jeg ta den ut for å prøve på barn kan det ta noen mnd før syklusen er som normalen igjen. Jeg tok ut spiralen i Juli og det er først nå jeg begynner å kjenne smerte igjennom syklusen, for jeg vet jeg har en del smerter i løpet av mnd. Så det tar tid dessverre.
 
Takk for svar. Så selv om jeg har hatt regelmessig menstrusjon siden uttak av spiralen så er det ikke sikkert jeg har eggløsning ?
 
Jo, det kan du jo ha hatt. Og den lille blødningen 3 dager før ikm kan ha vært festeblødning.

Selv tok jeg ut spiral i august. Syklusen rakk ikke å bli stabil før jeg ble gravid i midten av oktober.

Lykke til:happy:
 
Jo, det kan du jo ha hatt. Og den lille blødningen 3 dager før ikm kan ha vært festeblødning.

Selv tok jeg ut spiral i august. Syklusen rakk ikke å bli stabil før jeg ble gravid i midten av oktober.

Lykke til:happy:

Gratulerer ! Tok en test idag på ikm ifølge syklusen jeg har hatt etter uttak på akkurat 24 dager. Men negativ. Syns fortsatt blødningen jeg fikk nå 3-4 dager før forventet mens var litt rar og så liten at jeg knapt trengte truseinnlegg. Men var vel mensen som kom litt før denne gangen og tydeligvis er uregelmessig likevel! håper bare at det ikke tar så mange mnd før spiren sitter!
 
Er veldig ulikt hvor raskt det blir normalt igjen. Når jeg sluttet på p-piller før første var kroppen rett på stabile sykluser og ble gravid andre måneden vi prøvde. Når jeg sluttet før sommeren for å prøve på nr 2 hadde jeg veldig korte og ustabile sykluser først, også ble de gradvis lengre. Tok en måned lengre å bli gravid ca. Testet ikke etter eggløsning noen av gangene, så aner jo ikke når det kom på plass, men det var neste steg bare for å vite om jeg hadde EL. Bestilte de og fikk en overraskende positiv graviditetstest før de rakk å komme frem :p
 
Takk for svar. Det var jo tydeligvis mensen som kom noen dager før sist. Prøver igjen. Har som sagt vanlig sykluslengde på 24 dager. Skal jeg da regne innkommende mens fra datoen jeg fikk mens sist, selv om den kom noen dager før? Eller regner jeg fra dagen jeg egentlig skulle hatt? Tenker på eggløsning.
 
Takk for svar. Det var jo tydeligvis mensen som kom noen dager før sist. Prøver igjen. Har som sagt vanlig sykluslengde på 24 dager. Skal jeg da regne innkommende mens fra datoen jeg fikk mens sist, selv om den kom noen dager før? Eller regner jeg fra dagen jeg egentlig skulle hatt? Tenker på eggløsning.
Alltid første dag av mensen:)
 
Fjernet spiralen i august, positivt graviditetstest i september, er nå 14+3, har pcos så at det gikk så raskt er en stor overraskelse :)
 
Veldig varierende hvor lang tid det tar, men ofte 2-3 mnd. Men som ei over her skriver, kan gå fortere også. Masse lykke til ☺️❤️
 
Selv om den kom tidligere enn den egentlig skulle?? Fikk den 15, og skulle egentlig fått 19.
Ja uansett:) anbefaler på det sterkeste å tempe og bli kjent med syklusen din i starten og. Jeg synes det å tempe er helt topp. Jeg har noe avvik hver syklus og har knapt samme antall dager etter hverandre, så det å tempe hjelper meg å finne ut når jeg har hatt eggløsning:)
 
Jeg fikk fjernet spiral 17.10. og ble fortalt at det kan ta noen måneder før syklusen er i gjenge igjen, så jeg ville forsøkt å ikke stresse eller tenke så mye på det (vet det er vanskelig!). Det er bra at blødningene dine er kommet tilbake! For meg ble mensen helt borte og kom ikke tilbake før i dag, på syklusdag 56. Så nå kan vi endelig starte PP1.

Lykke til!
 
E431DD5F-71A6-478A-82D9-D23C383A7720.jpeg
E431DD5F-71A6-478A-82D9-D23C383A7720.jpeg
BPf5HHy

Hei! Tok test idag på ikm (ikke komt), kveldstid, ca 2 t etter forrige toalettbesøk. Vært bortreist og klarte ikke vente! Kan jeg ane en strek?
 
Back
Topp