Graviditet etter blodpropp

Mayamoren

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Hei !

Jeg fikk blodpropp i lår og lunge like før jul. Var da i gang med forsøk på attpåklatten !

Nå står jeg på blodfortynnende og har fått beskjed om å ikke bli gravid før jeg er ferdig med den om 4 mnd. Det er helt ok.

Noen her som har erfaring med graviditet etter blodpropp ?!

Legene snakker mot seg selv !

Flytter denne over på generelt, kanskje noen har erfaring?

Fikk blodpropp når jeg var 15. Nesten 16 år. Ble gravid når jeg var 18 år.
Har leiden mutasjon. Så sjansen for å få blodpropp er der hele tiden.

Rett etter blodproppen gikk jeg på marevan i 1.5 år.

Når jeg ble gravid måtte jeg ta klexane (sprøyter) daglig i hele svangerskapet og 3 mnd etter svangerskapet.

Søstern min hadde blodpropp i lungene før hun ble gravid. Hun ble satt på blodfortynnende gjennom hele svangerskapet, pluss 6 uker etterpå:) Hun og babyen fikk også oppfølging på sykehuset med ul:)

Hei !

Jeg fikk blodpropp i lår og lunge like før jul. Var da i gang med forsøk på attpåklatten !

Nå står jeg på blodfortynnende og har fått beskjed om å ikke bli gravid før jeg er ferdig med den om 4 mnd. Det er helt ok.

Noen her som har erfaring med graviditet etter blodpropp ?!

Legene snakker mot seg selv !

Jeg fikk blodpropp når jeg var i uke 28, er i uke 34 nå har fått beskjed om at dersom jeg ønsker flere barn må jeg gå på blodfortynnende hele svangerskapet. Må da sette to sprøyter om dagen, de er nok så greit å sette så det kommer nok til å gå fint

Tusen takk for svar !

Har snakket med fastlegen min - men han virket ikke særlig oppdatert på akkurat dette.

Har uansett blitt enig om å starte med sprøyter FØR jeg starter prøving da bivirkningene av tablettene er verst for fosteret de første ukene. Sprøytene er i hus, nå håper jeg bare at ikke ventetiden blir så lang !

NU KJØR VI:-)

Hadde blodpropp før forrige svangerskap, gikk på klexane helt til 6 uker etter fødsel. Problemet var at jeg ble ekstremt allergisk mot dem, så fødselen ble igangsatt før termin.

Nå prøver vi igjen, og legene sier jeg skal hå uten blodfortynnende denne gangen. Kommer til å få tett oppfølging. Har protein s mangel.

Tusen takk for svar !

Har snakket med fastlegen min - men han virket ikke særlig oppdatert på akkurat dette.

Har uansett blitt enig om å starte med sprøyter FØR jeg starter prøving da bivirkningene av tablettene er verst for fosteret de første ukene. Sprøytene er i hus, nå håper jeg bare at ikke ventetiden blir så lang !

NU KJØR VI:)
Av og til må man til ekspertene i stedet for fastlegen. Kjenner en som gikk på klexane gjennom begge sine svangerskap og en stund etter, og med tett oppfølging underveis. Lykke til!

Av og til må man til ekspertene i stedet for fastlegen. Kjenner en som gikk på klexane gjennom begge sine svangerskap og en stund etter, og med tett oppfølging underveis. Lykke til!

Enig! Heldigvis har fastlegen undersøkt litt og jeg har snakket med gynekolog, hun mente det var ok, men det blir med medisiner gjennom hele svangerskapet og 6 uker etter fødsel.

Min bekymring var vel mer om jeg burde droppe det helt. Jeg har jo to friske barn, og begynner jo å dra på årene. Men jeg har så innmari lyst på en liten en til:-))

Så får vi bare se hvor lang tid det ta før jeg blir gravid:-)

Hadde blodpropp før forrige svangerskap, gikk på klexane helt til 6 uker etter fødsel. Problemet var at jeg ble ekstremt allergisk mot dem, så fødselen ble igangsatt før termin.

Nå prøver vi igjen, og legene sier jeg skal hå uten blodfortynnende denne gangen. Kommer til å få tett oppfølging. Har protein s mangel.

Hei !

Takk for svar !
Hvilke reaksjoner fikk du på sprøytene?

Lykke til :)

Her har alltid min fastlege snakka med de på sykehuset om han har vært usikker :) Syns det er en god trygghet når han undersøker ekstra på det han er usikker på :)

Back
Topp