Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Såpass ja! Men forstår jo at det er lurt å være på den sikkre siden,det er jo en ganske så farlig tilstand.!Har virkelig ikke lyst å oppleve det igjen! Tusen takk for svar!Jeg hadde det sist. Jeg får veldig mye oppfølging neste gang fordi jeg ble skikkelig dårlig sist. Har også hatt mye samtaler med lege og jordmor om dette i ettertid. Har ikke blitt gravid igjen enda men slik er planen jeg har fått fra legen min og jordmor:
Albyl-E fra uke 12.
Ultralyd hver 2-3 uke fra og med uke 20. For å sjekke vekst og trivsel.
Måle blodtrykk hos lege hver uke fra uke 12, og dersom det øker skal jeg ha hjemmeregistrering daglig.
Jevnlig blodprøve og urinprøve.
Lav terskel for å ringe legen.
50% sykemelding fra uke 20, 100% sykemelding fra uke 30 med mindre formen min tilsier noe annet. Dette var ønske fra jordmor da hun mener at det hadde mye å si sist.
Lav terskel for igangsetting dersom det begynner å peke mot svangerskapsforgiftning.
Såpass ja! Men forstår jo at det er lurt å være på den sikkre siden,det er jo en ganske så farlig tilstand.!Har virkelig ikke lyst å oppleve det igjen! Tusen takk for svar!
Mente legen at du får eklampsi igjen uansett?Det skal sies at jeg har vært nødt til å be om mye av dette selv. Jeg er livredd for å få det igjen, det ødela så mye for meg sist. Legen ville f.eks. ikke gi meg Albyl-E da han mente jeg kom til å få det igjen uansett og at medisiner ikke vil ha noe å si. Men jeg sto på mitt, og han ga seg til slutt. Hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt en legetime når du blir gravid for å diskutere en behandlingsplan
Med min første fikk jeg alvorlig eklampsi. Og det jeg lurer på nå er hvordan ser en evt. ny graviditet utfor meg. Vil det innebære mye oppfølgning,medisiner,sykemeldinger,el? Noen som har erfaring?
Mente legen at du får eklampsi igjen uansett?