gravidhjerne

Vanilla

smell of coffee
i uke 36 merket jeg at gravidhjerne var noe jeg hadde fått. Jeg merker mest til at kortidshukommelsen er helt ute å kjører. Når jeg holder en samtale og plutselig husker jeg ikke hva jeg skulle si eller hvis jeg skal hente noe i kjøleskapet så husker jeg ikke hva det var jeg skulle hente.
Jeg leste en gang at hjernen krymper:eek: men vokser heldigvis tilbake etter noen mnd etter fødsel.

Hvordan er det med deg? Har du merket noe til dårligere konsentrasjon, kortidshukommelse og læringsevne?

Ja, har vært sånn nesten hele svangerskapet. Føler meg jo smådum ;-) Må skrive ned alt - og kun det viktigste av det viktige klarer jeg å huske. Helt håpløst vettu ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har og begynt å glemme litt i det siste, spesielt om det er noe gutta skulle hatt med i bhg... Sykkeldag, turdag, så glemmer jeg sykkel og sekk... Og må hjem å hente....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Ja har merket det litt,sånn type gå rundt meg selv og glemme hva jeg i utgangspunktet skulle hente:)

Haha, merker det til tider ja, men var verst i starten, da glemte jeg flere ganger å låse døra til toalettet på jobb:S

Har merket det ja! Er nå heldigvis blitt mye bedre nå, var helt fjern tidligere! Jeg kunne glemme starten av en setning eller en samtale når folk snakket til meg, så innen de var ferdig med å si hva de skulle si så hadde jeg ikke peiling på hva det gikk i :P folk måtte holde seg til korte setninger hvis jeg skulle klare å følge med :P nå sviver det heldigvis bare litt tregt ;)

Ikke annet enn å ha satt de frosne pølsene mine under vasken med vaskemidler etter matlaging, møtt til fysioteraoeuten 2 ganger feil dag i feil uke og sier feil navn hele tiden :p

Back
Topp