Gravidforsikring

Snøfnugg1515

Glad i forumet
☀️Påskeliljene 2026☀️
Har bare sett bort fra dette når reklamen kommer opp på diverse apper, men nå er det kanskje på tide å begynne å tenke på det når jeg i morgen er 15+0. Her er jeg helt blank. Noe man bør ta, hva får man utover vanlige forsikringer, hvilken er best? Ser noen er gratis og noen koster penger. :bookworm:

Jeg har gjensidige, og ser nå at de har gratis. Den inkluderer blant annet gratis videokonsultasjoner med lege, så tenker jeg bestillerbdette. Takk for tips! :happy:

Hvor bestiller dere? Ser Preglife tilbyr, er den noe tess?

Jeg gikk for plus fra if, liten sum å betale ift hva man får igjen hvis noe skjer eller er galt :Heartred Føles veldig betryggende

Jeg gikk for plus fra if, liten sum å betale ift hva man får igjen hvis noe skjer eller er galt :Heartred Føles veldig betryggende
Sjekka opp i ka den dekka og ka den kosta og det skulle ikkje meir til enn å ha ein ekstra kontroll hos jordmor så fekk ein ikkje forsikring :hilarious:

Sjekka opp i ka den dekka og ka den kosta og det skulle ikkje meir til enn å ha ein ekstra kontroll hos jordmor så fekk ein ikkje forsikring :hilarious:
Forsikringen er gyldig fra uke 13 da jeg kjøpte den, så om det er noe nå så kan de ikke jo ta tilbake forsikringen :) er jo ikke sånn det funker. Med mindre det var tegn på at noe var galt før forsikringen ble gyldig, og det gjelder jo alle forsikringer

Forsikringen er gyldig fra uke 13 da jeg kjøpte den, så om det er noe nå så kan de ikke jo ta tilbake forsikringen :) er jo ikke sånn det funker. Med mindre det var tegn på at noe var galt før forsikringen ble gyldig, og det gjelder jo alle forsikringer
Poenget var at dei spør om du skal ha ekstra kontroller og då får du ikkje om du krysser av ja. Det sto ingenting som spesifiserte koffer du skulle ha ekstra.

Hva i alle dager er gravidforsikring? Graviditet er jo allerede gratis
Var faktisk ganske interessant, leste meg opp på det nå i syvende svangerskap ☺️ :hilarious: gjensidige hadde ein gratis som heite spedbarnsforsikring som gav utbetaling dersom barnet ble sykt feks. Den + til IF var eit godt sikkerhetsnett, hadde vurdert å kjøpe om eg hadde fått lov. Men har ekstra oppfølging så då fekk eg kun den enkle gratis.
Hadde ingenting med svangerskapsomsorg å gjer, som såklart er gratis for alle ❤️

Sniker fra junigruppa. Vi hadde det i forrige svangerskap. Hadde den gratis og angrer på at vi ikke kjøpte en som dekket mer. Barnet vårt ble født med en diagnose og vi var tre uker på nfi etter fødsel. Da kom det godt med de kronene vi fikk fra forsikringen :)

Hva i alle dager er gravidforsikring? Graviditet er jo allerede gratis
De fleste slår vel helst ut som barneforsikring, men er gyldig fra rett etter fødsel (vanlig barneforsikring får du ikke kjøpt før barnet er sånn 3mnd). En del av dem dekker dog også et beløp om barnet blir noe grad invalid under fødsel, eller evt et lite beløp ved dødfødsel.

Back
Topp