Gravide venner?

Rufsetulla

Betatt av forumet
Vet noe om dere har gravide i omgangskretsen ? Er det noen det føles naturlig å evt henge med?

Vi har ikke fortalt noen at vi venter barn, men tror heller ikke vi kjenner noen som venter rundt samme tid som oss. Sist fikk vi barn rundt samme tid som søsteren til mannen og en venninne av han. Møtte de litt, men for meg ble det mer naturlig å lage meg en ny omgangskrets i nærmeste nærmiljø (:

Ja, kjenner ei til som er gravid! Tenkte å fortelle henne nå iløpet av de neste ukene! Ho er typ 8 uker lengre på vei, blir akkurat likt som sist vi var gravide sammen!

Jeg vet ikke om noen enda, men hadde vært gøy å ha noen jeg kjenner fra før å henge litt med i permisjonstiden. Men er sikker på at jeg finner noen i barselgruppe eller lignende i nærområdet å bli kjent med :)

Vet ikke om noen enda, men har jo ikke sakt til så mange at vi venter en liten igjen :)

Jepp. Har ei i nabolaget som er 10 uker lenger på vei enn meg og vi har barn på samme trinn i skolen. Så planen er å henge masse med henne!

En kollega av meg som skal ha i juni, henger kanskje ikke så mye sammen på fritiden, men snakker masse sammen på messenger og på jobb.
Hadde vi bodd litt nærmere hverandre hadde jeg nok lett vært mer med henne:happy:

Fikk nettopp vite at ei venninne som bor borti veien også har termin i Mai:) bare 3 uker etter meg..vi har begge to 2 gutter på samme alder som går på skolen sammen:)

Med forrige baby var vi 10! Stykker i venninnegjengenen som fikk samme året. Det var så deilig for da hadde jeg alltid noen å snakke med som var i akkurat samme situasjon som meg. Denne gangen vet jeg til nå om 3. En i mars, en i slutten av april, meg i mai og en i begynnelsen av juli, så håper jeg på enda fler også [emoji1376][emoji1376]

Vet ikke om noen andre enda. Det hadde vært veldig gøy om noen jeg kjenner dukker opp etterhvert, men tror jeg må belage meg på å få nye venner med barn... :) Det er jo koselig det også da!

Har ei i studiegruppa som er gravid, men hun får i februar, ellers kjenner jeg ingen, og har heller ingen venner med barn

Ja, har ei venninne som skal ha i februar, men har ikke fortalt henne nyheten enda.

Glemte å nevne i sist innlegg at også svigerinna mi er gravid og skal ha i mars, det er kjempe koselig!
Vi henger heller ikke mer sammen, men det blir det sikkert mer av under permisjonen, vi bor ikke så langt fra hverandre

En av mine nærmeste venner har termin 8 uker før meg [emoji173]️ Har også en annen venninne som snart har termin.

Da er det ikke noe særlig. Bor henne såpass nærme at dere «må» henge sammen mye?

Jepp! Og ho kommer gjeeeeerne hit om Hege ikke orker å kjøre de 10 minuttene til henne [emoji33][emoji85] hadde dessverre kuttet henne ut for lenge, men så har jeg ikke samvittighet til d, for jeg er så og si hennes eneste sosiale nettverk... synes d er så sinnsykt vanskelig! Så gruer meg rett og slett til å si jeg er gravid, for ho kommer til å ta helt av med «alt vi skal finne på!».... hvor lenge kan jeg utsette nyheten tror du? [emoji849]

Jepp! Og ho kommer gjeeeeerne hit om Hege ikke orker å kjøre de 10 minuttene til henne [emoji33][emoji85] hadde dessverre kuttet henne ut for lenge, men så har jeg ikke samvittighet til d, for jeg er så og si hennes eneste sosiale nettverk... synes d er så sinnsykt vanskelig! Så gruer meg rett og slett til å si jeg er gravid, for ho kommer til å ta helt av med «alt vi skal finne på!».... hvor lenge kan jeg utsette nyheten tror du? [emoji849][/QUOTE

Ohh det er en tøff nøtt! Jeg personlig hadde nok ikke klart å holde kontakten med en som kostet meg så mye, selvom jeg vet jeg hadde såret personen. Den viktigste tingen jeg har lært etter MANGE år med psykolog er å si nei om det er ting eller mennesker som drar meg ned.
Ville kanskje fortalt henne det før noen andre forteller henne det? Har dere sagt det til mange så langt?

Jepp! Og ho kommer gjeeeeerne hit om Hege ikke orker å kjøre de 10 minuttene til henne [emoji33][emoji85] hadde dessverre kuttet henne ut for lenge, men så har jeg ikke samvittighet til d, for jeg er så og si hennes eneste sosiale nettverk... synes d er så sinnsykt vanskelig! Så gruer meg rett og slett til å si jeg er gravid, for ho kommer til å ta helt av med «alt vi skal finne på!».... hvor lenge kan jeg utsette nyheten tror du? [emoji849]

Ser jeg har klart å skrive inn i inleggetet ditt :p

Haha, hvordan har du klart å skrive inni innlegget? D har jeg aldri fått til! Cred!!

Du, jeg sliter ikke med det til vanlig egentlig, men akkurat ho her, ho sliter jeg med å kutte ut! Vi har ikke noe nettverk som binder oss sammen ellers, men jeg synes det er vondt å skulle avvise en som ikke har særlig mange andre! Tenker om det hadde vært andre veien, så hadde jeg vært glad om noen «holdt ut med meg» også til jeg viste bedre sider.... om du forstår hva jeg mener? Jenta et jo søt og snill, bare litt energikrevende... så må porsjonere tiden ut i små biter tror jeg!

Back
Topp