Gravide over 38

Leari

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Marsmagi 2025
Flere som er 38 eller eldre her? Eller som vet hvilken oppfølging man får når man er 38 eller eldre? :oops:
Har hørt om noe blodprøver men er det noe annet? Og når bør man ta dette?

Flere som er 38 eller eldre her? Eller som vet hvilken oppfølging man får når man er 38 eller eldre? :oops:
Har hørt om noe blodprøver men er det noe annet? Og når bør man ta dette?

40 her:nailbiting: 39 når jeg hadde egguttak. Ble 40 samme uke som egguttaket, men jeg liker mye bedre tanken på at jeg var 39 da egga ble befruktet;) Jeg skal til legen i morgen, så skal høre veien videre da.

Du får noe som heter KUB-test (tidlig ultralyd og blodprøve). Dersom denne gir økt sannsynlighet for trisomi får du tilbud om fostervannsprøve eller morkake prøve). Står litt mer om det her, men den skal tas mellom uke 8 og 13+6, helst før uke 10.

https://nhi.no/familie/graviditet/s...bbelttest-et-alternativ-til-fostervannsprove/

Jeg blir 38 bare dager etter termin, så da får jeg nok ikke ta denne :facepalm:

Takk for link :)

Så dumt da, kan jo være hvis du spør om du kan få det sjekket siden du er 38 noen dager etter termin, at du kanskje får det :)

40 her:nailbiting: 39 når jeg hadde egguttak. Ble 40 samme uke som egguttaket, men jeg liker mye bedre tanken på at jeg var 39 da egga ble befruktet;) Jeg skal til legen i morgen, så skal høre veien videre da.

Skjønner det hehe Er ikke så glad i å si alderen min, føler jeg er så gammel da. Men føler meg ikke så gammel som alderen sier.
Men er litt spent på hvilken oppfølging vi får :)

Back
Topp