Gravide kan ikke spise reker !!!

Barnslig

Glad i forumet
Sto i butikken i dag og skuffa med meg et par liter frosne reker, da kommer det en fyr bort "gravide kan ikke spise reker" sier han........ 
 "jo det kan vi" sa jeg bare....

For noe tull tenkte jeg bare, og gleder meg til reker til lunsj i morgen......

Koste meg meg reker ofte da jeg var gravid :)

før sa de vi ikke skulle spise det, men de har jo vært gjennom kokte, og jordmødre samt alle lister på nett sier vi kan spise det.

Det var det første jeg sjekket når jeg ble gravid med førstemann, om jeg kunne spise reker og jordbær :)
Kan ikke gå en sommer uten noe av det.

Barnslig skrev:
Det var det første jeg sjekket når jeg ble gravid med førstemann, om jeg kunne spise reker og jordbær :)
Kan ikke gå en sommer uten noe av det.

Det gjorde jeg og,ingen sommer uten reker og jordbær:-)

charnelle skrev:
For en tulling som skal fortelle deg hva du kan spise og ikke kan spise... 

Enig! Ikke nok med det, men han kommer jo med feilinformasjon, den tullingen! jeg hadde hytta med neven 

mamiii skrev:

charnelle skrev:
For en tulling som skal fortelle deg hva du kan spise og ikke kan spise... 

Enig! Ikke nok med det, men han kommer jo med feilinformasjon, den tullingen! jeg hadde hytta med neven 

Godt jeg vet at det er feil, ellers hadde jeg kanskje hørt på han, han var visst kokk, så dette visste han, hehehe....... Og jeg sto der med bulk på magan og en 2 åring i vogna, rart ikke jeg visste om det liksom... 

Jeg hadde dilla på reker og spiste det minst tre dager i uka da jeg var gravid. Heldigvis er det ikke farlig. Men når det er sagt så var det jo sånn sett fint av han å si ifra, bare at han tok feil. Kunne jo være du stod der med spekemat og ikke visste. Er jo nok av de som ikke får med seg forskjellige ting...

Hehe.....

suttelutt skrev:
Haha..han skulle sikkert bare værre snill og informere deg :D

Mhm. Det var jo ganske mange år hvor gravide ble frarådet nettopp dette. Så det kan jo faktisk hende det var et, om merklig men, forsøk på å informere? :)

Har aldri hørt at man ikke kan spise reker når man er gravid.
men nå når jeg ammer skal alle fortelle hva jeg ikke skal spise :-S hmmf

Back
Topp