Gravide er ikke allemannseie!

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
I sommer opplevde jeg at flere gravide fortalte at de følte seg som diskusjonstema på jobb. Kolleger spør og kommenterer på deres gravide kropp. Helt sikkert i god mening, men dog... Jeg kjenner jeg blir rimelig provosert på deres vegne!

Les hva jordmor Grethe mener om temaet
:)

Føler du deg som allemannseie?
 
Ja, og det allerede 16 uker på vei. Kollegaer har allerede klappet meg på magen og kommenterer daglig: "Jammen nå har du fått litt mage". Ofte når jeg snakker med folk eller de har fått vite at jeg er gravid så ser de automatisk på magen min. Skjønner at folk synes det er spennende og er nysgjerrige, men jeg vet med meg selv at jeg aldri hadde oppført meg på samme måte.. Vi har alle vår intimsone[emoji108]
 
Synes folk skal spørre først. Har de lyst til å kjenne på magen, så spør først.
Det frekkeste av alt synes jeg er dette med å kommentere størrelsen på magen. "Oi, magen din er stor, sikker på at det ikke er to der inne?" Eller at de kommenterer at magen er veldig liten til å være så langt på vei.
Hva med å heller bare si "så fin mage" eller la være å si noe i det hele tatt.
 
Jeg får helt fnatt av de som skal klå på magen, selvom det er i uke 35 og man faktisk kan kjenne spark. Jeg kjenner -aldri- på magen til gravide, for det føles ikke naturlig for meg, så skulle ønske andre folk også følte det sånn [emoji85] En på jobb fikk høre idag at jeg er gravid og kom bort til meg og ba meg reise meg så ho kunne se! Bare ble sittende og sa at jeg kun er i uke 16, det er ingenting å se på [emoji28] Skjønner ikke fascinasjonen hos visse..
 
Åh, himmel for en oppførsel o_O
Jeg har fått kjenne på magen til min søster og stemor, etter å ha spurt. Ingen på jobb vet jeg er gravid, og det er jeg glad over nå:happy:
 
Ble så lei av folk som tok på og strøk på magen min - uten å spørre - i forrige svangerskap. Både kjente og helt ukjente. Blir helt satt ut av hvor grenseløse mange blir i møte med gravide.
 
Eneste som har tatt på magen min hittil er nær familie, har heldigvis sluppet unna resten. Magen viser ganske godt så får blikk men ingen rører
 
Hehe jeg er ganske stor, har en del ekstra.. har mange ganger blitt spurt om jeg er gravid(når jeg ikke er det) og parerer med at jeg bare er feit. Så det er ikke så mange som sier noe til meg nå.. haha! Redde for å drite seg ut igjen, vel.:cool14
 
Back
Topp