Gravide belte til bil.

Jeg bruker det :) men litt tungvint om man har på seg skjørt da.

Har tenkt på det så lenge nå, men magen har ikke vært i veien før nå, så har liksom ikke vært nødvendig ennå syns jeg:) men tror nok tida er inne nå:)

Jeg bruker det. Føler at det presser for mye på blæra om jeg ikke bruker den :p

Jeg bruker ikke det, og kommer heller ikke til å bruke det. Jeg bare passer på at beltet ligger godt under magen og sitter passe stramt :)

Vurderer å få tak i en, belte havner på magen siden jeg sitter ganske langt frem pga korte ben og får ikke belte lavt nok ned uansett hva jeg gjør, men husker jo hvor tungvint det var da :p

Må få kjøpt det etterhvert. Magen vises knapt enda, så er ikke så farlig.

Er jo veldig greit å ha i tilfelle man er med om en krasj, for det er jo for dumt at babyen skulle klemmes ihjel av sela om den hadde overlevd med et sånt belte :) tror det blir vanskelig å leve med :o derfor har jeg ett belte selv og låner flere av venner så jeg har i alle biler, da slipper man flytte de rundt mellom bilene :)

Er jo veldig greit å ha i tilfelle man er med om en krasj, for det er jo for dumt at babyen skulle klemmes ihjel av sela om den hadde overlevd med et sånt belte :) tror det blir vanskelig å leve med :o derfor har jeg ett belte selv og låner flere av venner så jeg har i alle biler, da slipper man flytte de rundt mellom bilene :)
Men det er vel ikke noen tester som viser at det utgjør noe forskjell om man krasjer med eller uten beltet? Så lenge man legger beltet rett skal det vel være like trygt :) tenker at om det hadde utgjort noe forskjell så hadde de gått ut med anbefalinger og kanskje krav om å bruke det. Skjønner at det for enkelte kan være mer behagelig, men tror det kun er komforten det hjelper på :)

Men det er vel ikke noen tester som viser at det utgjør noe forskjell om man krasjer med eller uten beltet? Så lenge man legger beltet rett skal det vel være like trygt :) tenker at om det hadde utgjort noe forskjell så hadde de gått ut med anbefalinger og kanskje krav om å bruke det. Skjønner at det for enkelte kan være mer behagelig, men tror det kun er komforten det hjelper på :)
Det er mulig det ikke er noen studie på de beltene, men i den siste teknologien fra Britax har de i tillegg til hals/nakke-støtte og sidekollisjons-beskyttelse inkludert ett "fjerdepunkt" på de største bilstolene, og det har samme funksjon som gravid-beltet. Jeg så en video på barn i krasj-test som nesten knakk dobbel fordi beltet lå over magen :o Ok, det var demmers egne test og sikkert litt ekstra skremselspropaganda ;) men jeg ble ganske satt ut av den videoen, så jeg personlige tror i hvert fall at det hjelper med å beskytte babyen "det lille ekstra" :) og det hjelper jo meg å slappe av litt. Så får testene/ikke-testene si hva de sier ;)
Også er det jo behagelig som du sier og det er jo ett pluss :p :D

Hmm.. I 2014 ble besafe i anmeldt for vilseledende reklame...
De skrev at barnet skulle klare seg bedre i en krasj om mammaen brukte gravidbelte, men noen anmeldte dette pga manglende studier/tester. Besafe tapet og måtte gjøre om reklamen :o
Er kanskje bare bluff da, men er jo bekvemt i hvert fall :D

Hmm.. I 2014 ble besafe i anmeldt for vilseledende reklame...
De skrev at barnet skulle klare seg bedre i en krasj om mammaen brukte gravidbelte, men noen anmeldte dette pga manglende studier/tester. Besafe tapet og måtte gjøre om reklamen :o
Er kanskje bare bluff da, men er jo bekvemt i hvert fall :D
Det skader vel ikke å bruke det, men viktig at folk ikke tror de må kjøpe det for at baby skal være trygg. Komforten for mor er minst like viktig den også da :D

Har ikke besafe, men det som er en "plate" bruker ikke enda, kommer til når magen blir større.

Back
Topp