Gravide bør drikke så lite cola, kaffe og te som mulig

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Høyt inntak av koffein øker risikoen for å få barn med for lav fødselsvekt – uten at svangerskapet varer kortere. Det kan ha negative følger for barnets helse både på kort sikt og senere i livet.

Les mer her

Syntes du det er vanskelig å holde seg unna koffein?
 
Jeg klarer å holde meg til én kopp kaffe om dagen [emoji108] Kaffe har heller ikke vært så godt mtp kvalmen[emoji85]
 
Klarer ikkje lukta av kaffe denne gangen [emoji4]men te kan man drikke så lenge den er koffein fri[emoji6]
 
Jeg drikker te uten koffein, har lest litt om at noen av urtene de inneholder også er noe en skal være forsiktig med.... men må da kunne drikke noe annet enn vann....
 
Ett glass med cola i uken eller annenhver uke ca, ellers er ikke koffein noe problem! [emoji1303][emoji1305]
 
Jeg drikker kaffe og te innimellom.
 
Tar en kopp te om dagen, klarer ikke kaffe denne gangen [emoji28]heller ikke brus .
 
Synes det er kjempevanskelig! Hadde håpet jeg fikk avsmak på kaffe, men har måttet ta til takke med å holde ut med et par kopper om dagen. Og det er jo greit :) Er heldigvis ikke noe fan av Pepsi Max, Cola osv.
 
Holder meg til 2 kopper kaffe om dagen, eller te, men det er vanskelig... Er nok over gjennomsnittet glad i kaffe i utgangspunktet og den smaker fremdeles fantastisk.
 
Synes det er veldig vanskelig! Veldig glad i kaffe, og den eneste brusen jeg liker er cola zero - den har i tillegg har hjulpet litt på kvalmen:cool:
 
Jeg drikker ikke kaffe og te klarer jeg meg fint uten. Er til gjengjeld Pepsi maxoman, så her har det vært kraftig nedtrapping siden testen ble positiv. Prøver å holde meg til 2 glass/dag i helgene og 1 glass i ny og ne når jeg får skikkelig lyst på.
 
Back
Topp