Gravide bør drikke så lite cola, kaffe og te som mulig

Ikke i bruk

Forumet er livet
Høyt inntak av koffein øker risikoen for å få barn med for lav fødselsvekt – uten at svangerskapet varer kortere. Det kan ha negative følger for barnets helse både på kort sikt og senere i livet.

Dette er konklusjonen i en studie fra Den norske mor og barn-undersøkelsen (MoBa). Studien, som er den hittil største på sammenheng mellom koffein, fødselsvekt og lengde på svangerskap, ble publisert i tidsskriftet BMC Medicine. Over 59.000 kvinner deltok i undersøkelsen.

Les hele artikkelen her

Er det vanskelig å holde seg unna disse drikkene?

Ikke noe problem å holde seg innafor grensa på 2-3 kopper :) Blir som regel bare en kopp kaffe.

En kopp te de dagene jeg føler for det, 1 boks cola til middag i helgedagene. Kaffe drikker jeg ikke.

Jeg har drukket kaffe akkurat som normalt, bortsett fra helt i starten, da smakte det ikke godt. Drikker nok mer enn 1-2 kopper enkelte dager, men babyen har likevel helt normale mål på vekstkurven.

Er så heldig at jeg ikke liker noen av delene,så det har vært enkelt:happy: får vel en kjempe unge jeg da :hilarious::p

Hvor mye er to kopper kaffe målt i PepsiMax? #festihelgen
Et glass cola tilsvarer ca en halv kopp kaffe. Men drikker du lite eller ingen koffein til vanlig kan du nok helle på til det renner over denne ene gangen. ;)

Er en skikkelig cola og pepsi synder.. Prøver å drikke så lite som mulig, men har fått skikkelig cola-dilla i svangerskapet. Drikker hverken kaffe eller te :)

Jeg liker ikke kaffe eller te. Og cola husker jeg ikke sist jeg drakk ;) så nei det er ganske enkelt!

Drikker rundt to kopper kaffe til dagen! Men orket ikke noe før jeg var passert uke 25 :p

Jeg liker ikke kaffe, så den er grei. Tar meg kanskje en kopp te eller to maks to ganger i uka. Det blir gjerne en halvannen liter med Cola Zero i helgene da, men tenker at det får gå siden jeg ikke drikker noe koffein ellers.

Drikker 2 kopper pulverkaffe hver dag. Skulle gjerne drukket mer :-p

Back
Topp