Gravide bør drikke så lite cola, kaffe og te som mulig

Ikke i bruk

Forumet er livet
Høyt inntak av koffein øker risikoen for å få barn med for lav fødselsvekt – uten at svangerskapet varer kortere. Det kan ha negative følger for barnets helse både på kort sikt og senere i livet.

Dette er konklusjonen i en studie fra Den norske mor og barn-undersøkelsen (MoBa). Studien, som er den hittil største på sammenheng mellom koffein, fødselsvekt og lengde på svangerskap, ble publisert i tidsskriftet BMC Medicine. Over 59.000 kvinner deltok i undersøkelsen.

Les hele artikkelen her

Kommer det til å bli vanskelig å holde seg unna disse drikkene?

Kaffe og cola blir 0 problem. Verre med te [emoji85] men så lenge det ikke er svart te, kan man vel drikke så mye te man vil? Eller?

Er ikke spesielt glad i noen av de tingene, så for min del er det lett å holde seg unna :)

Drakk bøttevis med cola zero før jeg ble gravid, var avhengig av cola zero og snus.. allerede før positiv test fikk jeg avsmak på cola zero så begynte plutselig å drikke solo istenedfor, var en av grunnene til at jeg testa tidlig :p snus kutta jeg ut med en gang jeg fikk positiv test, gikk fra en boks om dagen til 0 snus om dagen og har ikke vært noe problem :D
Vet man burde kutte nikotin allerede før man blir gravid men dette var ikke helt en planlagt graviditet :p
Har kanskje drukket en halv boks cola zero i dette svangerskapet, det smaker bare ikke like godt lengre :p

Synes det er så fascinerende hvordan kroppen ordner opp. Før jeg ble gravid tok jeg en sigarett i ny og ne, samt drakk minst fem kopper kaffe om dagen. Før jeg testet positivt fristet det plutselig ikke lengre med røyk - og de siste ukene har jeg absolutt ikke klart smaken av kaffe.

Åh det er mye vanskeligere å holde seg unna kaffe enn alkohol synes jeg, er kaffoman! :p gleder meg til den koppen jeg får :D

Pepsi Max og kaffe har jeg faktisk ikkje så lyst på lengre. Rart med det :-) Til vanlig er jeg veldig glad i begge deler.

Drikker et par små kopper på jobb, mest fordi jeg alltid har gjort det og ikke vil vekke mistanke.. :cool:

Ikke lyst på kaffe i det hele tatt.. så det er jo bra! Ellers hadde jeg holdt meg til max 2 kopper om dagen.

Enig. Men er man kvinne i riktig alder blir man vel mistenkt for graviditet uansett hva man gjør.. de der nysgjerrige skravlekjerringene er håpløse :dead:
Det er en ting, en annen ting er når folk begynner å blande seg opp i om når man burde få nr 2, eller 3 eller 1 for den saks skyld. Gud det er irriterende!!!

Det er en ting, en annen ting er når folk begynner å blande seg opp i om når man burde få nr 2, eller 3 eller 1 for den saks skyld. Gud det er irriterende!!!

Det er sant! Aner ikke hvor mange kommentarer jeg har fått på at gutten vår trenger småsøsken, og at nå er det på tide å få nr 2..

Å droppe kaffe blir vanskelig altså, har brukt å drikke 2 espressoer til frokost. Jeg :Heartbigredkaffe.

Back
Topp