Gravidbilbelte

pirilen

Glad i forumet
Kommer dere til å bruke det, og når begynner dere med det?
Jeg tenker som så at jeg vil bruke det, men begynner ikke før babyen er kommet lenger opp, nå ligger h*n jo der bilbelte blir liggende..

Brukte det i forrige svangerskap. Men etter å ha lest og hørt litt etter det, så tenker jeg at jeg dropper det denne gangen..

Jeg har tenkt til å se etter et brukt på finn. For å forsikre om at beltet ligger godt over lårene, ser det har lett for å ligge over magen når vi kaster oss inn ibilen :)

Skal bruke det ja, når jeg bare får det ut i bilen :-P men mest for komforten. Deilig å få beltet bort fra magen

Brukte det ikke forrige gang, forhørte meg om det var "nødvendig" og fikk beskjed om at det ikke var det så lenge man fester vanlig setebelte riktig. Kommer nok ikke til å bruke det denne gang heller, med mindre det blir ubehagelig mer vanlig belte.

Bynt m det i uke 12 da æ ble kvalm når æ hadd belte på magen. Bruke det når turen e lenger enn 5min. Like d veldig godt.
Mannen va på oppkjøring for en syketransport de har bynt med på jobb å dær gikk de innpå det når di hadd sikkerhet. Det e ikke påbudt men sterkt anbefalt.

Ja jeg har montert det! Og prøver å være flink til å bruke det :)

Kommer ikke til å investere i det da det etter alt jeg har hørt ikke har noe effekt. Det viktigste er å feste setebeltet rett[emoji4]

Har hørt at man ikke trenger det, så hadde ikke tenkt til å kjøpe det.

Jeg begynte med det i dag, men kun fordi det er så intenst ubehagelig med alt som presser på magen. Selv trusestrikken er for mye når jeg er så øm i magen som jeg er.

Nei, hadde ikke noe behov for det sist, så har ingen planer om å bruke det nå [emoji4]

Bynt m det i uke 12 da æ ble kvalm når æ hadd belte på magen. Bruke det når turen e lenger enn 5min. Like d veldig godt.
Mannen va på oppkjøring for en syketransport de har bynt med på jobb å dær gikk de innpå det når di hadd sikkerhet. Det e ikke påbudt men sterkt anbefalt.
Anbefalt av hvem? Husker jeg leste litt om det sist jeg var gravid, og kunne ikke finne det dokumentert noe sted at det skal være noe sikrere for hverken mor eller barn. Trygg trafikk anbefaler det fortsatt ikke (de fraråder det heller ikke, altså, bare nevner at det finnes, men om det hadde vært viktig å bruke det pga sikkerhet vil jeg tro de hadde sagt noe om det). Det viktigste er fortsatt å ha på beltet riktig. Om det blir ubehagelig å ha på beltet kan selvfølgelig et sånt gravidbelte være nyttig rent komfortmessig, da. [emoji4]

Anbefalt av hvem? Husker jeg leste litt om det sist jeg var gravid, og kunne ikke finne det dokumentert noe sted at det skal være noe sikrere for hverken mor eller barn. Trygg trafikk anbefaler det fortsatt ikke (de fraråder det heller ikke, altså, bare nevner at det finnes, men om det hadde vært viktig å bruke det pga sikkerhet vil jeg tro de hadde sagt noe om det). Det viktigste er fortsatt å ha på beltet riktig. Om det blir ubehagelig å ha på beltet kan selvfølgelig et sånt gravidbelte være nyttig rent komfortmessig, da. [emoji4]

Va noen fra tryggtrafikk dær som hadd om sikkring av alt fra baby, barn, voksne, gravide å skadde.
Om det var pga komfort eller sikkerhet vet han ikke men de visthvordan det skulle festes.
Æ for min del har ikke sjans te å få beltet nok under magen te at det e komfortabelt å sitt m det på uten å bruk det.
Men som sagt va det anbefalt å ikke påbudt.
Så ingen som blir tvingt te å bruk det.

Har ikke hatt med de to første og skal ikke ha nå, føler vi ofte blir lurt til å kjøpe mye ekstra som gravide og småbarnsforeldre.

Leste en del om det da jeg ventet første og landet på samme konklusjon som deg, at trygg trafikk sa det ikke ble noe sikrere så lenge man fester belter rett. Så blir ikke kjøpt her heller.

Eg bruker og har brukt sidan 2 graviditetsmånad [emoji4] unødvendig eller ei eg føler meg tryggare med beltet sidan eg føler beltet kjem lenger ned under magen[emoji106]

Back
Topp