Gravidbelte?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Noen som har det i bilen? Jeg brukte i forrige svangerskap, og nå som magen har kommet tenkte jeg at jeg burde kanskje skaffe det igjen?

Det er ingen forskning eller bevis på at det faktisk er bedre for fosteret om man har ett gravidbelte i stedet for vanlig belte.

Tror ikke jeg kommer til å bruke det uten forskning som tilsier at det faktisk er best

Hadde i første svangerskap i 2010, men ikke forrige og kommer ikke til å kjøpe nå.

Har ikke hatt noe ubehag med bilbeltet slevom magen var gigantisk :p

Kan noen fortelle meg hensikten med et slikt belte? :-)
Gravidbeltet sikrer at beltet ditt sitter rett, det skal sitte over hoftebeinene, ikke over magen. Med litt mage har beltet kanskje en tendens til å sitte feil. Dette gjelder også overvektige, det blir vanskelig å få plass til beltet under magen. Gravidbelte drar beltet ned og holder det nede der det skal.

Syntes det er veldig mye mer behagelig med gravidbelte så det skal taes frem om noen uker:)

Jeg hadde det med førstemann fordi jeg fikk det av en venninne, men ifølge tester har det ingenting for seg, så jeg droppa det med andremann og kommer ikke til å bruke det nå heller

Jeg tenker at beltet sørger for at hoftebeltet blir liggende over hoftene. Foreløpig og alltid ellers syns jeg beltet sklir opp til nederste del av magen, det har kanskje noe med hvordan bilsetet er utformet? Jeg skaffet i allefall et brukt nå ikveld, så da blir det brukt :)

Jeg har et fra sist gang, og tenker at jeg kan like gjerne bruke det. Om så bare mest for komfort :)

Jeg har syns bilbeltet har vært ubehagelig, selv uten særlig mage.. Så når jeg fikk låne gravidbeltet ble det veldig mye bedre å sitte i bilen. Så jeg bruker det for min egen komfort :)

Jeg brukte ikke sist, men da hadde vi bil der beltet uten problem gikk ned på hofta :-) på golfen jeg har nå (jobbpendlebil)er belte litt høyere oppe så jeg lurer på å ha gravidbelte i den bilen. I audien vår et det ikke noe problem siden belte ligger fint over hofta der. :-)

Hei, fra september jeg. Ved forrige graviditet ble jeg påkjørt bakfra da jeg var 21 uker, uten å ha gravidbelte. Beltet stramma over nedre del av magen da det hadde sklidd opp, var veldig ubehagelig. Ble hentet i ambulanse pga smerter nederst i magen, ble kjørt på akutten hvor fullt team undersøkte meg.. Alt gikk heldigvis bra, men skal uten tvil ha gravidbelte, bevist effekt eller ei..

Back
Topp