Gravidbelte?

Hulda

Forelsket i forumet
Noen som bruker gravidbelte? Hadde en ekkel opplevelse i går, hvor mannen måtte bråbremse i 60-70 km/t! Jeg rykket skikkelig til fremover, og beltet strammet sånn at jeg fikk vondt i magen..tenkte at babyen sikkert kan tåle det, men har morkaken på forsiden, så ble redd for at den kunne ha løsnet... Ringte ullevål som var svært hyggelige, og tok bekymringene på alvor.. Siden jeg ikke hadde noen blødninger så skulle jeg legge med ned, få ned pulsen og følge med på aktiviteten i magen de neste timene, for så å ringe opp igjen. Jeg kjente masse aktivitet som vanlig, og de vonde stikkene gikk over...:) Men fikk virkelig kjenne på å bli bekymret for mini....
 
Jeg har, men bruker det ikke. Det er så mye mere styr enn å bare ta på seg belte :p
Det er uansett ikke dokumentert at det har noe slags effekt, og de sier det er bare for å være mere komfortabelt for kvinner. (Trygg trafikk blant annet)
 
Jeg har og bruker det nesten alltid. Det er jo mye mer behagelig også å bruke det.
 
Nei, det er absolutt ikke nødvendig.
 
Jeg bruker,og har brukt det alle tre svangerskapene:) Deilig å slippe den stramme selen over magen,og betryggende om nettopp en slik situasjon skulle oppstå.
 
Jeg har arva et, og har brukt det i en måneds tid. Jeg syns det er mer behagelig, og savner det litt på bussen..
 
Jeg har, men bruker det ikke. Det er så mye mere styr enn å bare ta på seg belte :p
Det er uansett ikke dokumentert at det har noe slags effekt, og de sier det er bare for å være mere komfortabelt for kvinner. (Trygg trafikk blant annet)
Samme her :p
 
Har hørt at det ikke skal ha noen effekt og det er ikke mye av magen som ligger under bilbeltet heller så jeg føler hverken det er ubehagelig eller farlig selv.. beltet ligger jo på beina våre:) men uff, ubehagelig å bråbremse, måtte gjøre det selv her en dag.
 
Jeg bruker. Enig i at det er mye styr, og jeg hater alt som er mye styr. Men har blitt vant til det! Eneste som irriterer meg nå er når jeg må bytte fra førersete til passasjersete eller omvendt.
 
Jeg bruker det nesten alltid. Hørte om folk som hadde vært i ulykker og var glade for at de hadde det, så tenker det sikkert er greit å bruke det.
 
Uff, det hørtes ekkelt ut. Godt alt gikk bra! FOrrige svangerskap var jeg helt hysterisk på å bruke gravidbelte. Hvis vi skulle en kort tur med gubben sin bil/en på jobben eller annet så tok jeg alltid med gravidebelte. Denne gangen har jeg ikke brukt det i det hele tatt. Vet ikke hvorfor jeg var hysterisk på å bruke det først, og heller ikke hvorfor jeg ikke har brukt det nå..
 
Så bra det gjekk bra med deg og babyen ! Har ikke brukt gravidbelte selv, selv om jeg har det liggende er en plass
 
Jeg bruker det fordi magen ikke er stor nok til å få beltet til å ligge på plass under den :p da er det mer behagelig å kjøre. Skal sies at knappene sikkert ville hoppet av med bråbrems, så voldsom effekt utover komfort har det dessverre ikke. ..
 
Back
Topp