Gravidbelte

Mange som påstår de har blitt reddet at beltet i en kollisjon, men ekspertene sier det at to knappene ikke nødvendigvis er sikre nok.... så jeg kjenner jeg ble litt usiller på om jeg skulle høre på de som har erfaring med det eller "ekspertene". Uansett så holder det beltet vekk fra magen så litt sikkerhet må det jo nødvendigvis være, også er det jo mrr behagelig da :-)
Jeg er enig med ekspertene. Men fordi jeg var i en kollisjon sist jeg var gravid. Hadde ikke gravid belte og det gikk fint med både meg og ungen. Var en skikkelig smell også på siden min. Så selen ble ganske stram og jeg ble dyttet til siden. Hadde jeg hatt gravid belte da så kan det hende jeg hadde sagt noe annet.

Føler meg litt tryggere med, for ikke å snakke om at det er behagelig så jeg har :)

Jeg er enig med ekspertene. Men fordi jeg var i en kollisjon sist jeg var gravid. Hadde ikke gravid belte og det gikk fint med både meg og ungen. Var en skikkelig smell også på siden min. Så selen ble ganske stram og jeg ble dyttet til siden. Hadde jeg hatt gravid belte da så kan det hende jeg hadde sagt noe annet.

Men det er jo ikke det ekspertene mener! De er helt enig i at det er tryggere når beltet kommer bort fra magen, men de er skeptiske til om gravidebeltet faktisk klarer denne jobben i en skikkelig kollisjon. Du var heldig at det gikk bra =)

Jeg fikk også høre at gravidbelte brukes for komfortens skyld. Jeg har ikke kjøpt det inn og tror ikke jeg kommer til å kjøpe det heller. Jeg har ingen problemer med å bruke vanlig bilbelte de få gangene jeg kjører/sitter i bilen =)

Men det er jo ikke det ekspertene mener! De er helt enig i at det er tryggere når beltet kommer bort fra magen, men de er skeptiske til om gravidebeltet faktisk klarer denne jobben i en skikkelig kollisjon. Du var heldig at det gikk bra =)
Ja jeg fikk beltet på ett trygt sted uten å bruke gravudbeltet. Men merker stor forskjell på biler også da.

Hvis setet er heist opp (tenker spesielt på føresetet) og beltet ligger godt over hoftekammen slik det skal gjøre (derfor barn bør bruke pute lenge for å sikre at beltet ikke går rett over magen) så skal indre organer være greit beskyttet mot selen. Da er det vel farta som avgjør om sammenstøtet vil føre til en "indre kollisjon" som er skadelig for indre organer - og derfor også baby.

Hvis gravidebeltet hjelper å holde selen på hoftekammen vil den kanskje ha samme funksjon som om man heiser setet godt opp og selen er godt plassert? Men at også da farten spiller en rolle...

Uansett. Jeg måtte bruke det sist gang for komforten sin skyld. Og at det "føltes" sikrere. Denne gangen er magen litt annerledes, og jeg føler selen ligger godt over hoftene :) Smak og behag vil jeg tro:)
Hvis ikke hadde vel alle gravide fått det anbefalt eller påbudt :)

Jeg får det ikke til å ligge over hofte og lår slik det skal, jeg må ha setet nesten helt frem og selen kommer fra bak et sted og legger seg mer over mage enn lår uansett hvordan jeg prøver
Når det strammes vil det vri seg sånn.

Jeg har gravidbelte fra de to første, men ikke tatt det frem denne gangen. Det er jo mer komfortabelt, så jeg burde sikkert lett etter det. Men det går greit

Brukte ikke sist, og kommer ikke til å kjøpe denne gangen heller:-) Syns ikke det er ubehagelig med beltet, og er uansett veldig bevist på at det skal ligge godt over hoftekammen (legger det alltid under jakka, ellers sklir det opp) :-)

Back
Topp