Gravidbelte..

Bruker du gravid-bilbelte

• Ja

Votes: 6 50,0%
  • Nei

Votes: 6 50,0%

• Antall som har svart
    12

MrsMeoh

Gift med forumet
Det var jo en del snakk om bruk av slik gravidbelte helt i starten her, men jeg lurer på hvordan dette er nå... er det mange som faktisk bruker det? Hvorfor, hvorfor ikke?

:)

Jeg bruker det ikke. Prøvde det i forrige graviditet da jeg satt på i en bil hvor det var og opplevde at det ikke hadde noen hensikt. Jeg klarer fint å legge beltet riktig over hoftene slik det skal legges enten man er gravid eller ikke og har det så stramt at det skal holde seg der. Med gravidebelte så ble ikke beltet lengre ned - faktisk så var det mulig å ha beltet oppå magen med dette på. Så det trakk det på ingen måte lengre ned. I en kollisjon er det ikke sterkt nok til å holde igjen og har derfor ingen funksjon. Hadde det vært sterkt nok hadde det ike blitt godkjent - ingenting som ødelegger bilselens opprinnelige funksjon vil bli godkjent.

Jeg bruker det. For sist jeg gikk gravid var denøt anbefalt og fikk se video av ei venninne hva som skjer uten/med.

Men hvus man ikke skal tenke sikkerheten så er det mest for komforten ;-)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Nå er jeg nødt til å bruke det pga at jeg er så om akkurat der beltet ligger. Gravidbeltet holder beltet unna magen min. Kjører jeg uten å ha på gravidbeltet får jeg kynnere tvert.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Bruker ikke... Legger heller beltet langt ned over hofta selv og strammer litt;)

Termin 20/21 februar
Kjenner du meg igjen, hysj!
2 gutter født aug09 og mai11
Sent from my iPhone

Jeg har brukt gravide belte siden juni. Belte kommer da vekk fra magen min, har troen på at de funker!

Bruker det på langturer (over 20min), spes. Viss jeg skal på landeveien/motorveien

Har allerede hatt nytte av det:
Akkuratt der nytunellen under Oslo går over til gammel er det et avkjøringsfelt. En bil som lå i dette feltet og plutselig brå ombestemte seg og kastet seg rett inn foran bilen vår så vi måtte brå bremse!
Vi ble hengende i beltene våre, men ingen press på babymagen ❤

Jeg har to stykker, og bruker det for komforten sin del. Får lagt belte lengre ned, noe som er mer behagelig.

Termin 1.februar 2014

jeg har, men er ikke begynt å bruke det... muligens jeg tar det i bruk når jeg skal til gardermoen i slutten av uka?! (ca 5 timer i bil)

Bruker det foreløpig når eg kjører over 10 min. Bruker det fordi då slepper eg å bli enda meir kvalm pga press på magen :-)

Jeg bruker det. For sist jeg gikk gravid var denøt anbefalt og fikk se video av ei venninne hva som skjer uten/med.

Men hvus man ikke skal tenke sikkerheten så er det mest for komforten ;-)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg bruker det ikke, fordi det ikke er dokumentert at det er sikkrere enn vanlig bilbelte. Kanskje jeg kjøper på sikt om vanlig belte klemmer for mye..

Har kjøpt og brukt det siden uke 8. Helt OK å bruke, og føler det letter trykket litt fra magen.
Synes ellers det er litt klamt å ha det på, så ikke 100% fornøyd, men nok til at jeg bruker det.
Er vel en smakssak kanskje...

--------------------
<3 17. februar <3

Kommer ikke til å kjøpe meg et slikt belte. er veldig sjelden ute å kjører bil. Hadde heller ikke slikt belte sist jeg var gravid. Da visste jeg ikke av det heller. verken jordmor eller lege fortalte meg om slikt belte, så da tenker jeg at det er ikke så veldig nødvendig.

Jeg bruker ikke da ingen tester viser at det skåner barnet mer enn uten. Ikke synes jeg det er ømt eller ubehagelig med vanlig belte heller, og jeg får plassert det riktig uten ;)

Jeg bruker det ikke. Jeg har ikke noe behov for det ennå, da bilbeltet ikke klemmer på babyen.

Mannen min kom hjem med dette for tre uker siden så jeg bruker det :) han som foreslo det, de på butikken anbefalte å bruke det allerede fra 2. måned ;)

Synes det er mer komfortabelt enn når beltet presser på magen..Hvertfall når jeg er kvalm!

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Back
Topp