Gravidbelte

Spireknoppen

Blir kjent med forumet
Har lest litt forskjellige meninger om bruken av gravidbelte. Bruker dere det/skal dere bruke det? Er vel anbefalt fra ca uke 8? Kjæresten kjøpte det til meg i dag, så jeg har montert det i bilen i dag :)

Jeg brukte det forrige gang, og synes det var veldig greit å vite at hvis en ulykke skulle intreffe så har jeg beskytta både meg og h*n i magen så godt jeg kan. Så jeg blir nok å gjøre det denne gangen også ja, men har ikke tatt det frem ennå, og blir nok ikke å gjøre det før jeg får mage evt går offentlig med det :-)

Brukte sist og bruket nok denne gangen og, men kun pga komfort! Den har ikke noe utslag på sikkereheten!

Brukte det sist og kommer til å bruke det denne gangen. Drøyer nok noen uker enda.... Har tro på at det har en effekt på sikkerheten jeg da, selvom trygg trafikk mener noe annet... Har hørt flere historier om gravide som har brukt slikt belte og som har vært i ulykke og fått beskjed på sykehuset at beltet reddet den lille i magen :) så lenge det hvertfall ikke gjør bilkjøring mer utrygt velger jeg å bruke det :)

Jeg brukte det sist og kommer til å gjøre det nå også.
Det er rett og slett mer komfortabelt å ikke ha noe som går rett over magen.

Ei venninne av meg kræsja i ca uke 14-16 i ca 40 km/t.. Legen på sykehuset sa at uten det ville nok presset på magen blitt så stort at hun nok hadde mista.. men i større fart har det ikke så mye å si for sikkerheten. Vet hva trygg trafikk skriver, men jeg tror det hjelper litt om man skulle være uheldig.. i lav fart i alle fall.. Merket jo godt selv at ved en brems så ble trykket mer i lysken og mindre på magen når jeg brukte det.

Brukte sist og kommer til å bruke det denne gangen også :) Burde vel egentlig begynt nå siden jeg alt kan kjenne livmoren over skambeinet :P Men den ligger hos min svigerinne så jeg må hente den der først :P

Back
Topp