Gravidbelte

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Jeg har søkt litt rundt på nettet ang gravidbelter og det må da være et godt eksempel på falsk markedsføring? Til og med leverandøren innrømmer at det ikke finns forskning som tyder på at det er sikrere å bruke dem, mekanismen som holder beltet unna magen er jo så svak at den åpner seg i en ulykke... Så da er det egentlig kun for komforten sin del at det bør brukes. En jordmor skrev at det var den delen av beltet som går over bringen som tar den verste støten. Men kanskje det er godt for psyken at beltet er unna magen?

NRK har visst tatt det for seg : http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7220060

(kan ikke se link da jeg sitter på jobb)
Jeg komme nok til å bruke det uansett i tilfelle det skulle nå hjelpe litt. Vist ikke så hjelper det nå litt på komforten.
Kommer til å ta det i bruk etter 10 februar.

Jeg kommer ikke til å bruke det..

Brukte det 3 ganger i mitt første svangerskap, alle gangene måtte jeg medisineres mot premature rier..

Trenger selvfølgelig ikke være noen kobling mellom de to, men jeg tar søren ikke sjansen..

En bekjent brukte gravidbelte. Da hun var 7 mnd på vei havnet hun i en alvorlig bilulykke. Hun hadde store blåmerker der gravidbeltet satt og legen på sykehuset sa at hun kunne takke beltet for at babyen hadde overlevd. Han var sikker på at presset fra et vanlig bilbelte kunne skadet og med stor sannsynlighet tatt livet av babyen.

jeg har det, og jeg skal bruke det... jeg syns det var aldeles ubehagelig med ting som strammet over magen den gangen - og jeg syns det denne gangen også - allerede nå.Foreløpig har jeg nok med å buksere jakke og bekken og meg selv i bilen, men snart finner jeg det frem fra eskene og komfortsona; her kommer jeg!

Jeg har, og bruker gravidbelte. Synes til tider det kan være et herk og få på, særlig på dårlige "bekkendager", men det er veldig mye mer behagelig å få beltet litt unna magen enn å ha det rett over.
 Har også hørt at mange er veldig tvilsomme til om det har noe for seg, men jeg velger i hvert fall å bruke det, just in case, og fordi det er mer behagelig...

jeg har og skal bruke det, det er jo større og mindre ulykker og jeg tror ikke det vil åpne seg ved en mindre kræsj men da ta støyten fra magen. jeg har det jo uansett.

Jeg skal ikke bruke, men nå kjører jeg heller ikke bil selv..og sitter bare på i bil 1-2 ganger i uka.

Brukte forrige svangerskap og bruker nå, for sikkerhets skyld

Back
Topp