Gravidbelte

lilletitti

Gift med forumet
Har dere begynt å bruke sånn gravidbelte i bilen? Jeg har vært på loftet og lett etter mitt, men finner det ikke.

Så lenge embryoet er like stort som en ert, og ligger godt plantet nedi bekkenet er det nok ikke noe stress med det beltet ;-) Beltet har visstnok lite for seg i forhold til sikkerheten til fosteret uansett så tror jeg dropper det denne gangen :)

jeg kommer til å bruke det etterhvert, da flere leger hevder det minsker sjansen for skader på fosteret ved en kræsj. men tar det nok ikke fram før jeg nærmer meg tolv uker

ja har begynt å bruke d allerede!! anbefaler ALLE d! Da fosteret faktisk kan bli skadet allerede ved en kresj uten dette beltet. da fosteret ligger der beltet går nå.. Jeg har be safe gravidbelte og de anbefaler å bruke beltet gjennom hele graviditeten. Og senest fra 2. graviditets MÅNED. Altså IKKE ved 2. trimester som mange tror... Men når man har kommet 8 uker ut i svangerskapet og videre...

Så jeg bruker det allerede, så har jeg værtfall gjort det jeg kan gjøre for å sikre babyen i magen fra dag 1!!! :) Og er tryggere :)

Babyen er så klart godt sikret nå. Og magen tåler mye, men ved en evnt. kresj kan støtet mot magen bli svært hardt og SKADELIG allerede nå. Man må huske på at ved en kresj kan vekten vår fordobles og støtet vil da bli enda tyngre og mer skadelig enn man kansje kunne tenke seg..

Mitt er fastspendt fast i bilen i fra forrige gang,
så kommer vel til å være der til jeg skal bruke det igjen.
Jeg kommer vel til å ta det i bruk i fra uke 10 eller no, kanskje 8 :-S
Like greit å være på sikre sia:-D

tryg trafikk påstår det ikke er noen test. Men de vil heller ikke komem frem med testen de LIKSOM skulle ha gjort.. Altså, den har aldrig funnet sted.. Be Sage der imot sier også de har testet ut at det er tryggere med beltet. Og vil komme fram med sin test.
Uansett mener jeg det er bedre å bruke det enn ikke, å være på den trygge siden. For en ting er helt sikkert, beltet gjør INGEN SAKDE tvært i mot!!
Og trygg trafikk sier beltet skal være på hoftene uansett. Ja de kan prøve det med en stor mage i veien! Ikke like lett å få beltet til å holde seg på plass der nei. Verfall for de med bilder som ikek har alle disse justeringene som topp moderne biler har.. Det er mer behagelig emd dette beltet og det hjelper folk som kansje ikke tenker over å stille beltet HELT RIKTIG med å få det riktig.. Det må jo bare være tyggere!..

maritamora skrev:
tryg trafikk påstår det ikke er noen test. Men de vil heller ikke komem frem med testen de LIKSOM skulle ha gjort.. Altså, den har aldrig funnet sted.. Be Sage der imot sier også de har testet ut at det er tryggere med beltet. Og vil komme fram med sin test.
Uansett mener jeg det er bedre å bruke det enn ikke, å være på den trygge siden. For en ting er helt sikkert, beltet gjør INGEN SAKDE tvært i mot!!
Og trygg trafikk sier beltet skal være på hoftene uansett. Ja de kan prøve det med en stor mage i veien! Ikke like lett å få beltet til å holde seg på plass der nei. Verfall for de med bilder som ikek har alle disse justeringene som topp moderne biler har.. Det er mer behagelig emd dette beltet og det hjelper folk som kansje ikke tenker over å stille beltet HELT RIKTIG med å få det riktig.. Det må jo bare være tyggere!..

nå limer ikke jeg inn linker for å bevise eller motbevise påstander, men å gi litt uavhengig informasjon som ikke kommer leverandører av produktet. Jeg synes det er viktig å være litt kritisk til det man leser, og tenke over hva som er nødvednig og ikke av utstyr til gravide, hver og en må ta sin avgjørelse utifra det.
(jeg var foressten borti undertøysforretninger som selger gravidsinglet med mobilstrålebeskyttelse, det skader absolutt ikke å bruke det, men er det nødvendig??)

når det er sagt, så stoler JEG for min del på trygg trafikk når det gjelder trafikkspørsmål akkurat som jeg stoler mest på matilsynet når det gjelder matsikkerhet og frisøren når det kommer til hårpleie  

Må bare si at BeSafe selger også beltesamlere som ikke engang er lovlige i andre land pga sikkerheten til barnet. Stoler derfor ikke veldig på de. De vil jo selge. Så lenge gravidbeltet ikke er farlig er det jo opp til hver enkelt om de vil bruke det eller ikke.

Besafe selger et produkt og reklamerer for det. Stoler ikke på det de skriver, men stoler heller på uavhengige kilder.

Som det står på trygg trafikk sine sider så øker beltet komforten, men i en kollisjonssituasjon er det så stor kraft inne i bildet at gravidbeltet ikke holder selen under magen, men selen går tilbake til sin opprinnelige posisjon.

Jeg bruktet beltet mot slutten sist, for det var ubehagelig med alt som presset mot magen.

maritamora skrev:

Har BeSafe gått ut med en test som viser at denne selen er bedre i en kollisjonssituasjon? 

EmilyTheStrange skrev:

maritamora skrev:

nå limer ikke jeg inn linker for å bevise eller motbevise påstander, men å gi litt uavhengig informasjon som ikke kommer leverandører av produktet. Jeg synes det er viktig å være litt kritisk til det man leser, og tenke over hva som er nødvednig og ikke av utstyr til gravide, hver og en må ta sin avgjørelse utifra det.
(jeg var foressten borti undertøysforretninger som selger gravidsinglet med mobilstrålebeskyttelse, det skader absolutt ikke å bruke det, men er det nødvendig??)

når det er sagt, så stoler JEG for min del på trygg trafikk når det gjelder trafikkspørsmål akkurat som jeg stoler mest på matilsynet når det gjelder matsikkerhet og frisøren når det kommer til hårpleie  

enig med deg.. :)

Back
Topp