Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg leste en annen tråd her inne, og da var det stor diskusjon om forskningen virkelig kunne si at dette var en god ide eller ikke. Den beste beskrivelsen på om dette var et nyttig produkt var visst fra leverandøren sin side.
Jeg jobber i barneutstyrs butikk og vi anbefaler gravide å bruke gravidbelte både på grunn av komfort og sikkerhet for fosteret. Beltet vil legge seg under magen og ved en eventuell kollisjon vil trykket da komme på hoftene i stedefor for på magen. Med andre ord så beskytter den fosteret for trykkbelastning.
Jeg synes det er vanskelig å vite om jeg synes det er bra eller ikke med gravidbelte.. jeg hadde det ikke med første og hadde ikke noe problem med å bruke vanlig bilbelte.
Jeg tenker også litt at når Trygg Trafikk ikke anbefaler det så er det sikkert ikke behov for det. For jeg forstår jo at de som er levrandør av et produkt selvfølgelig vil anbefale dette.. så er enda usikker på om jeg vil bruke det denne gangen eller ikke.
Trygg trafikk og vegvesenet osv. anbefaler det ikkje med mindre du har problemer med å plassere beltet riktig sjølv Skal ligge under magen og på sida og opp mellom brysta, altså ikkje på magen. Stram det godt etter du har tatt det på. Men veit det er mange som får mykje betre komfort av å bruke det og at det finst fleire som har problemer med å plassere riktig pga stor mage, så ville vurdert det litt sjølv Eg har ikkje behov for det, medan tanta mi klarte seg ikkje utan og hadde til og med 2 stk i bilen alt etter om ho satt på eller var sjåfør
Aldri skjønt behovet. Ved en kollisjon vil belte legge seg slik det skal uansett. Hadde produktet endret oppførsel til beltet hadde det ikke vært lovlig. Det er testet, og ved kollisjon retter beltet seg slik det ville gjort både med og ute gravidbeltet. Dette er penger ut av vinduet med mindre du synes bilbeltet legger seg ukomfortabelt ved kjøring.