Gravidbelte (bil)

Juhuuuuu!!!

Gift med forumet
Er det noen av dere som har begynt med gravidbelte enda?

Jeg hadde en fra besafe liggende fra sist men husket med skrekk og gru hvordan det var å flytte den fra bil til bil (vi har to biler og er avhengig av kjøring ..=) så søkte på finn forrige uke etter et ekstra og fant istedet et genialt gravidbelte som het tummy shield. Siden magen er så øm der nede så er det alt i bruk og kan anbefales på det sterkeste! Bilkjøring ble brått behagelig igjen.

Så egentlig av ren nysgjerrighet: er det noen flere som har begynt med gravidbelte i bilen? Eller har planer om å starte med det snart?

Jeg har besafe fra forrige gang, og kommer til å bruke det ganske snart tenker jeg.[:)]

Bruker dere det for sikkerheten eller komforen sin skyld?? [:)]

Leste en plass at noen fra trygg trafikk hadde uttalt seg om at i følge tester utført i Sverige viser at disse gravisbeltene ikke har noen effekt, verken positiv eller negativ, på risikoen for skader på mor eller foster i en evt. kollisjon.

De sier ikke at du ikke skal bruke det, noen vil kanskje synes at det blir mer behagelig å bruke bilbeltet med denne. Komfort er med andre ord eneste grunn til å bruk den sier de. Igjen sier de at de anbefaler å bruke beltet på vanlig måte men legge hoftedelen ned under magen
(når magen har begynt å vokse).

Ikke vet jeg altså , bare leser meg "klok" på nette jeg. Hehe vet ikke og klok jeg blir da.
Men jeg må vell skaffe meg ett etterhvert jeg og for å være heeelt sikker [:)]

Jeg klarer ikke få det til å ligge over hoftene jeg, det legger seg over magen... så ja, jeg bruker besafe-beltet. Komfort, absolutt, men det er greit det, hadde det ikke vært et sånt herke å feste det skulle jeg vurdert å bruke det ellers også, for selv med flat mage er det jo mer behagelig med belte over hofter i stedet for mage...

Jeg har det fra før, og kommer nok til å begynne å bruke det så fort magen kommer. Synes det er mye bedre å bruke så slipper jeg at det strammer over magen å babyen [:)]

Tusen takk for så mange svar;)

Om det har noe for seg det vet jeg neimen. Men noe forskning taler for og kanskje noe annet i mot? For meg er det komfort iallefall, og tanken på at det virker mer rett å ha beltet under magen forankret og ikke løst....

Men den jeg kjøpte sist heter tummy shield og festes med beltespenne bak i tillegg til en solid "krok" mellom beina som beltet går under og holdes på plass av. MYE enklere enn besafen og masse forskning som sier at den skulle være bra.. Men prisen er jo også deretter.. hehe..

Back
Topp