Gravidbelte/ beskyttelse i bilen

Andregangsfødende

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Dere som har vært gravid tidligere, anbefaler dere å bruke slik gravid beskyttelse på belte i bilen når magen er blitt større slik at det ikke strammer så mye på selve magen? Eller har dere brukt vanlig bilbelte gjennom hele svangerskapet?:)
 
Jeg syns det har vært veldig godt å ha gravidbelte, skal ha det denne gangen også. Da vet man at man får beltet til å ligge riktig der det skal, å ikke over magen - også er det mer komfortabelt syns jeg.
 
Jeg hadde sist, og har nå. Jeg får helt kula av mere press på blæra når jeg er gravid :nailbiting:
Samtidig som jeg kjører ganske lange strekninger med stor elg- og rådyrfare hver dag. Jeg kjøpte brukt, og betalte 50 kr for besafe izi fix :happy:
 
Jeg hadde det ikke sist. Men da hadde vi ikke bil og kjørte veldig sjeldent. Nå som jeg har bil og må bruke den en del fremover har jeg kjøpt gravidbelte. Begynner å bli ubehagelig at bilbelte strammer over magen.
 
Jeg har brukt i alle svangerskap, syns det er mye behageligere når det begynner å stramme på mage
 
Når begynner dere å bruke gravidbeltet? Har vurdert det selv. Synes det strammer og er ubehagelig nå, men vet ikke om gravidbeltet har noe for seg når magen fortsatt er liten.
 
Jeg kjøpte belte i dag, da fortalte salgsdamen at de burde tas i bruk allerede før du fortalte det til de rundt deg. Veldig mye mer behaglig å ha, selv om magen ikke har kommet frem enda :D
 
Sniker
Slike belter er kun for komfort og beskytter ikke noe ekstra i en evt kræsj hvis man bruker vanlig belte skikkelig :) så man tar det bare i bruk når man føler det hjelper tenker jeg :)
 
Vi kjøpte det i dag. Følte det var deilig å få belte godt ned på hoftene. Føler det har hatt lett for å skli pittelitt opp på magen (godt mulig jeg bare er ekstra var). Har lest at det ikke er nødvendig så lenge man får belte ned og over hoftene. :)
 
Kjøpte ett igår, pent brukt på Finn for en femtilapp. Følte egentlig ikke at det gjorde så mye forskjell, har vanligvis beltet langt ned på hoften når jeg sitter i bilen likevel. Også litt upraktisk å drive å flytte mellom førersetet og passasjersiden. Men kanskje det har noe å si lengre ut i svangerskapet. Time will show :joyful:
 
Kjøpte for en stund siden pga kjørelærerer min sa det var tryggest å best å bruke i en evnt kræsj. Men har faktisk ikke prøvd den ennda
 
Fikk av en venninne, men ikke begynt å bruke enda. Men skal teste den ut i helgen
 
Jeg hadde det - og kommer til å bruke det denne gangen og :)
 
Kjøpte er brukt på Finn. Syns det er behagelig at beltet legger seg over lårene (der det skal ligge) istedenfor å presse på blære og mage :)
 
Back
Topp