gravidbelste

Heidi10+12

Gift med forumet
har be safe gravidbelte fra sist.. har satt det inn i bilen nå, men synes egentlig den går litt for langt opp på magen.. blir jo bedre når magen vokser og man får belte under magen..
finnes det andre gravidbelter? hvilket har dere og hva synes dere?

Har ikke og kommer heller ikke til å kjøpe det ;-) Vet dessverre ikke om det finnes andre merker...

Jeg har bare hørt om det merket du har. Jeg brukte ikke det sist svangerskap og kommer ikke til å bruke det denne gang heller.

Jeg har ikke brukt gravidbelte i noen av mine tidligere svangerskap, og kommer ikke til å bruke det nå heller.

hvorfor bruker dere ikke det?

Jeg brukte heller ikke med Oliver, trodde det var mest for komforten sin del jeg...

MiniBolle2012 skrev:
Jeg brukte heller ikke med Oliver, trodde det var mest for komforten sin del jeg...

det er vel litt for og beskyttelse også.. hvis man kræsjer og beltet srammer til over magen..

Heidi10+12 skrev:

MiniBolle2012 skrev:

det er vel litt for og beskyttelse også.. hvis man kræsjer og beltet srammer til over magen..

Jeg har lest at de ikke bekrefter at det øker sikkerheten. Fester du vanlig belte riktig, så er det like sikkert. Bare pass på å fest beltet godt rundt hoftene istedet for magen.

Heidi10+12 skrev:

MiniBolle2012 skrev:

Selv om produsenten av de beltene sier det er for beskyttelsen skyld, så sier Trygg Trafikk det kun er for komforten ;-)  Gravidbeltene er uansett ikke sterke nok til å holde igjen bilbeltet.

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

"Ved en kollisjon gjenopptar bilbeltet sin korrekte geometri rett over magen, helt upåvirket. "

ok.. da veit je det.. takk!

kommer nok til og bruke det uansett je da.. føler meg litt tryggere uansett :P

Back
Topp