Gravidappen

babyliten

Forelsket i forumet
Jeg skjønner ikke helt gravidappen på dette med uker? Hvorfor står det uke 13 når jeg er i uke 12? Da vil jo på en måte appen ligge en uke foran, eller? ImageUploadedByBV Forum1456743997.055637.jpg

Du er gravid i 13. uke med 12 fullgåtte uker og 2 dager bak deg (som det står på siden). Det er forklaringen....

Blir litt som at dag 1 av svangerskapet til dag 7 er uke 1.. Så hvis du hadde vært feks gravid i 3 dager så er det jo uke 1 av svangerskapet.. Dermed blir uke 12 til uke13 den 13. uken i svangerskapet.. Litt vanskelig å forklare men :-p

Som de andre sier, du er 12 fullgåtte uker, begynt på den 13 uken :)

Skjønner ikke helt det jeg heller, selvom folk prøver å forklare meg dette.. Føler meg så dum :p

Men når jeg var på tidlig ultralyd så ble jeg fortalt at jeg var 11+1 og i morgen er det to uker siden og det stemmer med det som står i parentes i appen for der står det nå 13+0. Så da vet jeg at jeg er i uke 13 idag.
Men forstår fortsatt ikke hvorfor det står at jeg er i gravid uke 14..
Er ikke bare bare..

Skjønner ikke helt det jeg heller, selvom folk prøver å forklare meg dette.. Føler meg så dum :p

Men når jeg var på tidlig ultralyd så ble jeg fortalt at jeg var 11+1 og i morgen er det to uker siden og det stemmer med det som står i parentes i appen for der står det nå 13+0. Så da vet jeg at jeg er i uke 13 idag.
Men forstår fortsatt ikke hvorfor det står at jeg er i gravid uke 14..
Er ikke bare bare..

Du er ikke i uke 13.. Du er FERDIG med uke 13.. og du er i din fjortende uke...altså har du begynt på din 14. uke..

Back
Topp