Gravid?

Bkno6719870

Flørter med forumet
Hei, sikkert vanskelig å se, men jeg tenker jeg prøver! Ønsker gjerne litt hjelp til å tolke denne testen da jeg skal starte på utrogestan ved positivt test! Men usikker på om denne telles som positiv eller om det bare er en skyggestrek?

Har tatt av øverste deksel da blitsen slo tilbake på bildet! Er vanlig strek test!
IMG_7865.jpeg

Tusen takk, uansett om den er det eller ikke setter jeg pris på at du er positiv Gjør meg mer positiv og! Skeptisk etter både spontanaborter og kjemiske. Min tidligste positive om den så er det
Jeg ser jo at det er noe der til og med uten å zoome. Og jeg synes den ser rød ut. Men vil jo ikke gi deg falskt håp heller :nailbiting: Skjønner sååå godt at du er skeptisk når du har opplevd både spontanaborter og kjemiske… hvor mange dpo er du?

Jeg ser jo at det er noe der til og med uten å zoome. Og jeg synes den ser rød ut. Men vil jo ikke gi deg falskt håp heller :nailbiting: Skjønner sååå godt at du er skeptisk når du har opplevd både spontanaborter og kjemiske… hvor mange dpo er du?
Er kun 9dpo, så vet det er tidlig, men ønsker å fange det opp så tidlig som mulig så det kanskje er bedre sjanse denne gangen :smiley-ashamed005

Den er svak, men definitivt strek :D
Kun 9dpo så sikkert ikke mer å forvente, men glad andre enn meg ser det også! :happy: Gjør meg mer positiv hvertfall! Skal teste igjen imorgen, med denne pluss en annen test og håper det fortsatt er strek så jeg kan starte på progesterone! :Heartred

Litt sent nå, men jeg hadde jo tatt én til med det samme om jeg var deg. Sjeldent man får skygge på to forskjellige tester - så hvis begge testene hadde strek ville jeg tenkt at det var graviditet selv om de var svake. Selvfølgelig kan det være kjemisk, men det finner man jo uansett ikke ut av før det har gått noen dager.. :) krysser fingrene for deg!!

Litt sent nå, men jeg hadde jo tatt én til med det samme om jeg var deg. Sjeldent man får skygge på to forskjellige tester - så hvis begge testene hadde strek ville jeg tenkt at det var graviditet selv om de var svake. Selvfølgelig kan det være kjemisk, men det finner man jo uansett ikke ut av før det har gått noen dager.. :) krysser fingrene for deg!!
Skal avgårde nå for å få i forskjellig test så kan jeg prøve to forskjellige også! Tusen takk :happy:

Det var dessverre ikke en positiv test i dag, ikke digital ultra tidlig eller strektest. Men fortsatt tidlig så et lite håp har jeg alltids :Heartred Kanskje senere eggløsning enn antatt, gynekolog sa hun beregnet det til å være rundt 29-30!

Liten oppdatering, "mensen" kom til riktig tid, men var bare brunlig og sparsom i 2-3 dager (det var den sist også) før den stoppet opp helt. Var på ny ultralyd og sjekk fredag nå siden dette er uvanlig for meg. Her så alt fortsatt bra ut, med en liten uvanlighet. En liten hvit strek/flekk på litt under 1 cm som gynekologen trodde kunne ha vært noe, men at det nå er på vei ut. Var såpass nærme livmorhalsen, og slimhinnen holdt på å bygge seg opp igjen så hennes konklusjon var at testen mest sannsynlig var positiv, men implantasjonen for dårlig til at det ble værende :Heartred

Hei! Leit å lese om at det ikke ble videre positive tester på deg, men håper du får full klaff snart! :Heartred Jeg bare lurer på en liten ting. Hva måtte du gjøre for å få «innvilget» progesteronstøtte etter positiv test? Jeg lurer på om jeg bør ha det hvis jeg blir gravid nå. Har hadd spotting i mange dager før mensen som kan tyde på lav progesteron i dagene opp mot mensen (svak lutealfasesvikt), og i tillegg har jeg mistet to ganger. Jeg er livredd for å bli gravid uten noen hjelp. Tror du jeg bare kan si til legen at jeg ønsker progesteron eller må noe måles? Hvordan gikk du fram? :)
Håper det går greit at jeg spør om dette her i tråden som egentlig ikke handlet om akkurat det. :love2

Det er helt i orden å spørre om såklart! Jeg har også hatt dager med spotting/brunt (alltid) selv før jeg startet å prøve. Jeg har en fastlege som er veldig behjelpelig med å teste, men startet med 2 spontanaborter hvor jeg ble sjekket med blodprøver. Her så alt fint ut, selv progesteron, sjekket da i folikkelfase som egentlig er feil tid å sjekke progesteron(helst dag 7-10 etter eggløsning har jeg skjønt). Mistet så to ganger til, rett på syklus og min fastlege var ærlig nok til å si at hun ikke kunne nok om dette, og at jeg offentlig ikke ville få hjelp før det hadde gått ett år. Men hun sendte et skriv til en privat som jeg fikk time til samme dag, hun sa også at alle prøver ser fint ut og det var masse egg. Hun mente da at siden jeg hadde hatt fire spontanaborter skulle jeg starte på progesteronstøtte da det mest sannsynlig er hovedårsaken. Skal teste progesteron igjen dag 7-10 denne syklusen for å se om progesteronet synker for tidlig, det mistenker jeg og gynekologen siden jeg får mensen symptomer i god tid før menstruasjon. Håper du får hjelp til å teste så du slipper bekymringene ❤️ Her har jeg vært hyppig på besøk hos legen og stilt spørsmål! Fastlegen min er veldig for at folk skal få barn så hun har hjulpet meg godt med å svare der hun kan, og veilede oss videre. Jeg har altså fått progesteronstøtte pga 3 eller flere spontanaborter, men privat da! Ingen andre prøver ble tatt før jeg fikk dette. Kostet vel rundt 1400 hos gynekologen, mens progesteron for 12 uker var på 3400,- , verdt det for min del! Psykisk veldig befriende, nå må jeg bare bli gravid❤️

Hei! Leit å lese om at det ikke ble videre positive tester på deg, men håper du får full klaff snart! :Heartred Jeg bare lurer på en liten ting. Hva måtte du gjøre for å få «innvilget» progesteronstøtte etter positiv test? Jeg lurer på om jeg bør ha det hvis jeg blir gravid nå. Har hadd spotting i mange dager før mensen som kan tyde på lav progesteron i dagene opp mot mensen (svak lutealfasesvikt), og i tillegg har jeg mistet to ganger. Jeg er livredd for å bli gravid uten noen hjelp. Tror du jeg bare kan si til legen at jeg ønsker progesteron eller må noe måles? Hvordan gikk du fram? :)
Håper det går greit at jeg spør om dette her i tråden som egentlig ikke handlet om akkurat det. :love2
Skjønner forresten også godt at du er livredd ❤️ Krysser fingrene for at det hender for deg snart!❤️

Back
Topp