Gravid

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Vi har da klart å bli gravid med nr 5, absolutt ikke planlagt. Jeg er bare 1-2 uker, så veldig tidlig. Vi har 4 fantastiske barn, og veldig fornøyd med det. Jeg var veldig klar for å få kroppen tilbake, minste er 17 mnd, eldste er 8 år, så føler jeg har gått gravid og ammet i 8 år. Samtidig føler jeg meg litt ferdig med baby, kjente når minste var født at så godt det skal være å ikke gå gravid igjen, ikke føde igjen, ikke ha baby igjen. Babytiden med minste besto også av å springe på helsestasjon for vektkontroll, sykehus for sonde osv, orker ikke en til slik barseltid. Må si at jeg kun har fått til amming skikkelig med 1 av 4 barn, og barseltid har vært trøblete med de 3 andre med dårlig vektoppgang osv. Jeg er heller ingen ungdom lenger - er 38 og mannen blir 44 år.

Nå er jeg skikkelig usikker hva jeg vil. Jeg var så ferdig med å få flere barn, samtidig har jeg aldri ønsket å ta abort. Med 2 ma og 2 sa bak meg vet jeg hvordan det er å miste foster også

Men, jeg lurer litt - nå har du jo blitt uplanlagt gravid mange ganger. Hvorfor bruker dere ikke prevensjon?
Jeg synes ellers 4 barn høres ut som nok i deres livssituasjon sånn du beskriver det - men det valget er det egentlig bare du som kan ta :) ❤️

Men, jeg lurer litt - nå har du jo blitt uplanlagt gravid mange ganger. Hvorfor bruker dere ikke prevensjon?
Jeg synes ellers 4 barn høres ut som nok i deres livssituasjon sånn du beskriver det - men det valget er det egentlig bare du som kan ta :) ❤️
Bruker prevensjon, men tydeligvis ikke så effektivt

Med tanke på at du ogsp har sjrevet om vanskeligheter og mulig gå fra hverandre så er kanskje ikke ett barn til det beste? Men det er nå kun dere som kan bestemme det så mulig dere burde snakke med amathea?

Hmm.. med to uplanlagte graviditeter på et halvt år, så kan det jo hende du innerst inne ønsker en til? Men du har jo vurdert flere ganger siste året om du skal gå fra mannen, og tenker at det kan bli voldsomt med ny baby pluss fire fra før dersom dere ender med å gå fra hverandre. Hvis du faktisk ikke ønsker flere, så tror jeg jeg ville byttet til spiral eller p-stav eller noe med veldig høy sikkerhet, for virker jo som du er veldig fruktbar!

Last edited:
Ville fulgt magefølelsen din, den forteller som regel alltid hva som er rett❤️ Det er en utrolig vanskelig situasjon å stå i. Sender deg en stor klem :Heartpink

Back
Topp