Veientilbabylykke

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hvor tidlig kan man merke en graviditet? Jeg ble inseminert for 8 dager siden og merker allerede ømme bryster, oppblåsthet, tretthet, ekstremt hormonell osv. Jeg bruker ikke ha slike plager så tidlig før en menstruasjon. Har også begynt å få økt utflod og går konstant rundt med murringer nedentil.

Noen som har opplevd tidlige tegn?

Vil også nevne at jeg har vært hos gynekolog for å sjekke om egglederne var åpne, noe de var. Har også operert bort en polypp i livmor som de fant etter en undersøkelse. Har tatt hormonprøverne AMH, TSH, TPO, D vitamin tilskudd, samt ultralyd med AFC. Så jeg har gjort "alt" forarbeid for at ting skal gå så bra som mulig. Har mange egg, er fertil og alle andre tester er også fine. Dette er første forsøk på å bli gravid.

Når kan jeg ta graviditetstest? Første dag i siste mens var 26 februar, og jeg ble inseminert 11 mars. Storken sa jeg skulle teste meg 26 mars, men jeg tror ikke jeg klarer vente så lenge. Vil gjerne ta en tidlig test.

Om du har tatt en Ovitrelle sprøyte, henger jeg i den igjen i 10 dager. Så ville ventet til evnt 10 dager etter den sprøyten før en test ;)
Ellers bare test i vei :)

Testetøsene ønsker alle velkommen og er gjerne med å tyde tester, der tester de helt ned i 4 dager etter eggløsning.

Men kan man ha symptomer så tidlig? Virker det sannsynlig at jeg er gravid?

Etter min første inseminasjon hadde jeg samme symptomer som deg, og var helt sikker på at jeg var gravid. Men jeg fikk bare negative tester fra 10 dpo og frem til mensen 14 dpo. Andre forsøket var helt likt. Ikke gravid da heller. Tredje forsøket klaffet det, men da kjente jeg INGENTING. Så tror det var mitt «symptom». Samtidig vet jeg om mange som kjenner symptomer tidlig, så ikke mist håpet :)

Vet hvor vanskelig det er, men det eneste du kan gjøre er å vente... Du kan ta tester nå, men det er ikke sikkert at du får positiv så tidlig selv om du er gravid.

Hvis du ikke har satt eggløsningssprøyte, kan du teste akkurat når du vil. Jeg testet klart positivt 9 dpo med mitt andre barn. Svak strek 15 dpo med mitt første, så det er store variabler.

Back
Topp