Gravid?

Sola1991

Glad i forumet
Jeg har nå gått rundt å lurt på om jeg har vært gravid siden jeg oppdaget at jeg hadde sex uten prenansjon dagen jeg hadde EL. Litt under en uke etter EL så begynte ting å skje i kroppen. Ut fra hva andre har opplevd kan tydeligvis symptomer komme så tidlig. Det begynte med at jeg følte meg veldig oppblåst og mye luft i magen. Boblet mye nederst i magen. Etter litt begynte jeg å merke hvor irritabel jeg var og så kom det kvalme om kveldene og halsbrann. Også lyst på noe å spise HELE tiden. Tok en billigtest alt for tidlig, i dag skulle jeg hatt mensen men testen er fortsatt negativ. Hvor lenge bør jeg vente med å ta en test til? Det er ingen tegn til at mensen er rett rundt hjørnet.

Har du fått negativ idag på IKM så er du mest sannsynlig ikke gravid. Gi det noen dager. Har du ikke fått mensen enda så ta en til

Har du fått negativ idag på IKM så er du mest sannsynlig ikke gravid. Gi det noen dager. Har du ikke fått mensen enda så ta en til

Har lest litt rundt å ut i fra appen på tlf så er det akkurat 4 uker siden første dag i sist mens. Men ser at noen ikke har testet positivt før 4+ og helt opp til 5-6. Blir litt smågal av å ikke vite, men likevel føle at noe ar anderledes

Jeg har et litet oppfølgnings spørsmål Jeg fikk mensen litt etter litt i går. Nesten ingenting. Lyserosa når jeg tisset og litt friskt blod på tampongen (Normalt, VELDIG mye) nå er det nesten borte igjen, kun spor etter lyserosa når jeg tisser. Noen som har noe svar på det? Hadde lagt fra meg at jeg var gravid, men normalt så har jeg mensen i 5 dager, uten stopp.

Trenger ikke være likt hver gang, avvent noen dager og se hvordan mensen utarter seg :)

Ta en ny, digital test når den skulle ha vist 3+. Hvis den viser mindre enn det ville jeg kontaktet lege. Det er en grei indikasjon iaf.

Trenger ikke være likt hver gang, avvent noen dager og se hvordan mensen utarter seg :)

Takk for svar Man blir litt tullete når man først tror man er det, pga alle symptomene, så kommer mensen på dagen man skal få den bare bittelitt. Og nå 15 timer senere så er den borte igjen. Og da man har hatt samme syklus, og samme mengde blod siden man var 11 år så begynner man å lure litt. Hehe. Får bar vente å se vel

Ta en ny, digital test når den skulle ha vist 3+. Hvis den viser mindre enn det ville jeg kontaktet lege. Det er en grei indikasjon iaf.

Ja, det er vel kanskje greit. Kanskje tanta dukker opp igjen, man vet aldri. Men dette har jeg aldri opplevd før. Også pleier jeg alltid og få skikkelig mensensmerter den dagen jeg får det, men nå når den er borte så har jeg fortsatt mensensmerter, eller murringer og vondt i korsryggen. Er sikkert bare kroppen som spiller meg et puss. Men er lett å prøve å få svar av andre som kanskje kan relatere seg til dette og få et svar. Selvom man veit at alle er forskjellige. :-)

Ja, tenkte på det også. Men siden jeg i går tenkte «jaja, så da var jeg ikke gravid likevel» og la fra meg tanken helt. Så ble litt paff da jeg tok ut tampongen i stad og den har tom. :)
Høres egentlig bare ut som forstadie til mensen, men for all del, det kan jo være mer. Men du må bare vente noen dager og se om det tar i veien med mer blod eller ikke først ;)

Back
Topp