Gravid???

Trultelura

Forelsket i forumet
Hei damer.
Er ny her, og lurer på om jeg kan få noen erfaringer i forhold til graviditetssymptomene deres.

Jeg og min samboer (snart 7 år ilag) har i ett års tid vært under utredning for infertilitet. Hans prøver er helt fine, men med meg viste det seg at jeg har svært uregelmessig eggløsning og av og til ikke eggløsning i det heletatt. Syklusen min varierer veldig.
Gynekologen vår anbefalte og starte på hormonkur, men på grunn av studier (ferdig juni 2017) ville vi vente. Nå skal det legges til at jeg IKKE har gått på prevansjon på snart 6 (!!!) år, og aldri blitt gravid. Vi har jo ikke direkte prøvd heller, før nå.

Nå har det seg slik at første dag i siste mens var 24. oktober, og i følge "normal syklus" skulle jeg hatt eggløsning 7. nov. Vi var sammen natt til 7.nov, og har i etterkant vært utrolig spent på om vi faktisk traff eggløsningen. Jeg håper så hardt, at jeg nesten innbiller meg at jeg merker tegn til graviditet allerede nå, 4 dager etter samleie. hvordan er deres erfaringer i forhold til tidlige symptomer? evt hvor tidlig?

Jeg har smerter i høyre bryst, og brystvorten er utrolig øm. ikke like god matlyst, og merker menssmerter. tenker det er litt tidlig med menssmerter nå, når jeg ikke forventer mens før 21. november.. har aldri kommet så tidlig før.

Håper noen av dere vil svare på min "wall of text" her... :) tenker så mye på dette fordi jeg håper så inderlig at det har skjedd noe. stresser meg skikkelig opp...

:wtf:

Velkommen hit:) vi har fått et barn ved prøverør. :p

Jeg hadde ikke så mange symptomer de første fire ukene i svangerskapet. Men i fjerde uke fikk jeg øme bryster og litt dårlig appetitt.

Vi krysser fingrene for dere;

En kjenner jo alltid ekstra etter når en prøver. Jeg har vært gjennom flere ivf forsøk der jeg var sikker på ene gangen at det hadde klaffet. Men den gang ei.
Hadde prøvt så godt jeg kunne å holde meg opptatt med andre ting til jeg kunne teste :)

Hva folk har av symptomer er så forskjellig at det kan ikke sammenlignes dessverre..

Jeg fikk tidlig symptomer. Allerede 3.5 uke før forventet mens kom mensenfølelsen. Ømme bryster fikk jeg 2-3 dager etter jeg ble gravid. De var så ømme at mannen ikke fikk røre de :P
Så da jeg tok test 1 uke før forventet mens så lyste den gravid omtrent før jeg var ferdig med å tisse på den.
Graviditeten kom overraskende på oss, da jeg ikke hadde hatt eggløsning på over 2 år. Så da eggløsningen kom så ble jeg gravid på første "forsøk". Brukte ikke prevensjon på 2 år, da jeg var blitt erklært steril av flere leger etter masse undersøkelser.

Velkommen hit:) vi har fått et barn ved prøverør. :p

Jeg hadde ikke så mange symptomer de første fire ukene i svangerskapet. Men i fjerde uke fikk jeg øme bryster og litt dårlig appetitt.

Vi krysser fingrene for dere;

Ja, folk er forskjellige. Siden det er så tidlig så er jeg redd for at jeg bare innbiller meg symptomene..:facepalm: og at de kanskje kommer på grunn av eggløsning. Har hatt en del pms sympt tidligere, men ikke slik som nå. spesielt dette med at det stikker i brystene. ømme er de også, men det har de vært med eggløsning tidligere. men stikkingen er ny.

Krysser fingrene jeg også, men tror nok jeg bare innbiller meg det fordi jeg håper så hardt! :hungover:
Takk for svar!

En kjenner jo alltid ekstra etter når en prøver. Jeg har vært gjennom flere ivf forsøk der jeg var sikker på ene gangen at det hadde klaffet. Men den gang ei.
Hadde prøvt så godt jeg kunne å holde meg opptatt med andre ting til jeg kunne teste :)

Hva folk har av symptomer er så forskjellig at det kan ikke sammenlignes dessverre..

Ja prøver så godt jeg kan og holde meg opptatt, men det ligger alltid i bakhodet :smiley-angry003

Får bare vente å se, og ja, folk er utrolig forskjellige. skal til amsterdam 25 nov, 4 dager etter jeg forventer å få mensen. så håper jeg finner det ut til da, vil jo kunne kose meg med kanskje et glass vin dersom mensen dukker opp. hehe xsmile9 men dersom den ikke gjør det tørr jeg ikke røre alkohol i det hele tatt. så håper jeg finner det ut til da ;) takk for svar!

Jeg fikk tidlig symptomer. Allerede 3.5 uke før forventet mens kom mensenfølelsen. Ømme bryster fikk jeg 2-3 dager etter jeg ble gravid. De var så ømme at mannen ikke fikk røre de :p
Så da jeg tok test 1 uke før forventet mens så lyste den gravid omtrent før jeg var ferdig med å tisse på den.
Graviditeten kom overraskende på oss, da jeg ikke hadde hatt eggløsning på over 2 år. Så da eggløsningen kom så ble jeg gravid på første "forsøk". Brukte ikke prevensjon på 2 år, da jeg var blitt erklært steril av flere leger etter masse undersøkelser.

Oi, det kom nok som en overraskelse ja! det kan jeg se for meg! bra du ikke var steril likevell da xsmile9

Er skikkelig spent, og er redd for at symptomene kommer på grunn av forventniger og håp!

Jeg fikk tidlig symptomer. Allerede 3.5 uke før forventet mens kom mensenfølelsen. Ømme bryster fikk jeg 2-3 dager etter jeg ble gravid. De var så ømme at mannen ikke fikk røre de :P

Håper du ikke tar det ille opp at jeg kommenterer, men du tror ikke symptomene du kjente så tidlig kan komme av at du faktisk hadde eggløsning for første gang på kjempelenge? Er ikke uvanlig at man oversvømmes av symptomer når man for eksempel slutter på hormonbasert prevensjon, fordi hormonene da plutselif får herje fritt og man heller ikke er vant til hvordan slikt kan føles. Når du også fikk så positiv test så tidlig tenker jeg du kanskje hadde el litt tidligere enn du trodde? :)

Håper du ikke tar det ille opp at jeg kommenterer, men du tror ikke symptomene du kjente så tidlig kan komme av at du faktisk hadde eggløsning for første gang på kjempelenge? Er ikke uvanlig at man oversvømmes av symptomer når man for eksempel slutter på hormonbasert prevensjon, fordi hormonene da plutselif får herje fritt og man heller ikke er vant til hvordan slikt kan føles. Når du også fikk så positiv test så tidlig tenker jeg du kanskje hadde el litt tidligere enn du trodde? :)
Nei, med tanke på at testene var positive rett etter eggløsning så har ikke det noe med symptomene å gjøre. Jeg hadde samleie dagen etter avsluttet mens, og da hadde jeg eggløsning samtidig. I følge jordmor og leger så kan det skje at man får eggløsning av orgasme. Iallefall er resultatet av min såkalte sterilitet 6 år og 9 mnd :P

Nei, med tanke på at testene var positive rett etter eggløsning så har ikke det noe med symptomene å gjøre. Jeg hadde samleie dagen etter avsluttet mens, og da hadde jeg eggløsning samtidig. I følge jordmor og leger så kan det skje at man får eggløsning av orgasme. Iallefall er resultatet av min såkalte sterilitet 6 år og 9 mnd :P

Men da er det jo noe annet, om du hadde el så tidlig i syklusen så kan jo ikke det sammenlignes med når mensen egentlig var forventet og slikt. :)

Krysser i alle fall fingrene for at det stemmer og at du sitter med en positiv test om litt :)

Hadde normal mens, men uten eggløsning i 2 år. Da eggløsningen kom tilbake så ble jeg gravid. :)

Skjønte jo det da, poenget mitt var bare at det er jo ikke kjempevanlig å ha el rett etter mens, så det at du hadde gravidsymptomer så tidlig i forhold til når du forventet neste mens, betyr jo ikke at det er normen og at folk flest kan forvente å merke noe like tidlig.

Back
Topp