Gravid

vilhanr5

Glad i forumet
Var hos lege på gyn I går for å sjekke om jeg har begynt å komme I overgangsalderen. Er bare 37 år. Min mor var 39 år da hun kom I overgangsalderen. Alt så helt fint ut. Ikke antydning til overgangsalderen ennå. Han sa ar han så e modent egg. Betyr det at jeg kan være gravid eller er det sånn at det ikke har blitt en befruktning? Skal ha ikm søndag 27 desember.

Det betyr nok at du er rett ved EL nå, at han ser et egg som er i ferd med å slippes :). Det er overhodet ikke mulig å se en eventuell graviditet så tidlig, allerede før IKM. Kanskje er syklusen din litt lenger denne måneden? Vet du om du har hatt EL?

Ja han sa at EL har vært og det var den ca 13 desember. Hadde positiv EL test 11 og 12 negativ EL test.

Det betyr nok at du er rett ved EL nå, at han ser et egg som er i ferd med å slippes :). Det er overhodet ikke mulig å se en eventuell graviditet så tidlig, allerede før IKM. Kanskje er syklusen din litt lenger denne måneden? Vet du om du har hatt EL?
Legen sa at jeg ville mest sannsynlig bli gravid denne syklusen eller relativt snart om jeg har regelmessig sex. Vi hadde sex 6, 7, 9, 10 og 12 desember.

Legen sa at jeg ville mest sannsynlig bli gravid denne syklusen eller relativt snart om jeg har regelmessig sex. Vi hadde sex 6, 7, 9, 10 og 12 desember.
Merkelig ting av legen å si/ garantere.
Høres for øvrig ut som han ikke har helt peiling. Modent egg betyr at du nærmer deg eggløsning. Hadde du hatt EL for 10 dager siden kunne man ikke sett noe på ul allerede.

Han sa at han så at EL hadde vært. Siden det er nesten 1 år siden jeg var gravid og at jeg ikke har blitt gravid igjen. Han sa jeg mest sannsynlig ville bli gravid denne syklusen eller snart, men kunne ikke garantere der. Ville bare sjekke om jeg ennå kan få barn. Tror det var det han sa at han så et modent egg. Syns det hørtes litt rart ut siden el var ca 13 desember.

Er jo ganske uprofesjonelt av en lege å si at du mest sannsynlig blir gravid denne syklusen. Håper jo han har rett, men han har fortsatt ingen rett til å si det. Om man har sex på helt perfekt tidspunkt, er det såvidt jeg vet fortsatt bare ca 20% sjanse for at man blir gravid. ???

Han sa at han så at EL hadde vært. Siden det er nesten 1 år siden jeg var gravid og at jeg ikke har blitt gravid igjen. Han sa jeg mest sannsynlig ville bli gravid denne syklusen eller snart, men kunne ikke garantere der. Ville bare sjekke om jeg ennå kan få barn. Tror det var det han sa at han så et modent egg. Syns det hørtes litt rart ut siden el var ca 13 desember.
Det er enten eller. Har du hatt EL så kan det ikke være ett egg han så 9 etterpå. Du får bare krysse fingrene og vente og se. Lykke til!

Det er jo ikke mulig å se et eventuelt befruktet egg på vei ned egglederen eller som er i ferd med å implanteres, så det høres merkelig ut det gyn har sagt til deg. Det virker nesten mer sannsynlig at EL er på vei, for det kan være mulig å se. Vel, uansett ønsker jeg deg lykke til med prøvingen og håper det klaffer raskt for dere! :)

Det er jo ikke mulig å se et eventuelt befruktet egg på vei ned egglederen eller som er i ferd med å implanteres, så det høres merkelig ut det gyn har sagt til deg. Det virker nesten mer sannsynlig at EL er på vei, for det kan være mulig å se. Vel, uansett ønsker jeg deg lykke til med prøvingen og håper det klaffer raskt for dere! :)
Kan hende jeg misforsto han, men EL har vært for ca 10 dager siden. Venter ikm 27 desember så den har vært. Har smerter under EL så den kan jeg si ha vært.

Det er enten eller. Har du hatt EL så kan det ikke være ett egg han så 9 etterpå. Du får bare krysse fingrene og vente og se. Lykke til!
Hadde eggløsning ca 13 desember. Var på gyn 21 desember. Kan eventuelt være en graviditet, men er Jo for tidlig å se på ultralyd.

Back
Topp