Gravid???

Bruker30li

Andre møte med forumet
fødte min andre sønn for fem måneder siden og renselsen varte i ca 8 uker. I uke 12 satte jeg inn hormonspiral og har blødd siden. I de fire ukene med opphold hadde vi sex kanskje 3-4 ganger og da med kondom. jeg fullammet samtidig. Nå 4-5 uker etter insetting av spiral så har jeg blitt dårlig. Hodeverk, menssmerter i ryggen, vondt i magen, kvalme og generelt uvel. Var hos legen i går, men hun fant ikke noe annet enn forhøyet CRP. Jeg hadde feber for to dager siden så det er jo ikke så rart. Formen går litt i bølgedaler og det var da jeg våknet i dag med kvalme at tanken på om jeg kunne være gravid slo meg... Jeg har ikke hatt ett fnugg av kvalme i de forrige svangerskapene mine så har liksom ikke tenkt på det en gang. Noen som har hatt to svangerskap uten kvalme for så å bli kvalme i det tredje? Nå skal det sies at jeg har blitt gravid på første pp med de to andre, men det skulle liksom være umulig med de oddsene vi hadde trodde jeg.... :eek:

Dette kan være bivirkninger på spiralen! Jeg var slik ofte med spiralen, ble bedre ca 6 måneder etter jeg satt inn spiral.
Men ja, du kan være kvalm i tredje men ikke de to andre.
Synes du har vært mer en nok forsiktig til å bli gravid :)

Når jeg hadde spiral hadde jeg det slik så kan være bivirkninger. Jeg tok den ut etter 2 mnd orket ikke å gå sånn.

Tok legen blodprøver og målte hcg? En graviditetstest gir deg jo raskt et svar :)

Men ble du ikke sjekket for graviditet før du fikk satt inn spiralen? Her sjekket de med ultralyd for å se først.

(i tillegg visste jeg at sjansen for graviditet ikke var der)

Men ble du ikke sjekket for graviditet før du fikk satt inn spiralen? Her sjekket de med ultralyd for å se først.

(i tillegg visste jeg at sjansen for graviditet ikke var der)

Her også!
Man skal være 100 % at man ikke er gravid før man setter i en spiral.

Back
Topp