Gravid?

• Trådstarter Trådstarter Aant
  • Opprettet Opprettet
A

Aant

Guest
Hei, jeg er litt usikker på når jeg skal teste. Jeg er 15 dager etter EL (vet når den er, fordi kjenner det skikkelig). Tok en test forrige uke (fredag) og den ble negativ. Skal jeg ta en til nå eller vente?
Jeg har har alltid forskjellige symptomer før ikm, så all kvalmen, tissingen, svimmelheten, oppblåst og sånt tenker jeg ikke på (det er vanlig). Men jeg bruker å ha skikkelig mensmurringer itillegg til forskjellige andre ting, noe jeg ikke har nå, har i noen dager nå gått med en stein i magen? Og en følelse av at det er noe der, lå å vridde meg i natt pga at magen var helt merkelig, orket ikke å ligge på magen eller på sidene, så endte med å måtte sove på ryggen (har ikke opplevd dette før). Var sikker i går at tanterød kom til å komme i dag tidlig (pleier å kjenne det dagen før eller noen timer før ikm), men den følelsen av at den skulle komme er borte i dag, nå småbobler det bare nedi der igjen..
Blir gal, går nok bort til apoteket etterpå og kjøper test.

Men var veldig godt å skrive alt sammen her :p
Og håper noen svarer som har mer peiling enn meg :p

Hei, jeg er litt usikker på når jeg skal teste. Jeg er 15 dager etter EL (vet når den er, fordi kjenner det skikkelig). Tok en test forrige uke (fredag) og den ble negativ. Skal jeg ta en til nå eller vente?
Jeg har har alltid forskjellige symptomer før ikm, så all kvalmen, tissingen, svimmelheten, oppblåst og sånt tenker jeg ikke på (det er vanlig). Men jeg bruker å ha skikkelig mensmurringer itillegg til forskjellige andre ting, noe jeg ikke har nå, har i noen dager nå gått med en stein i magen? Og en følelse av at det er noe der, lå å vridde meg i natt pga at magen var helt merkelig, orket ikke å ligge på magen eller på sidene, så endte med å måtte sove på ryggen (har ikke opplevd dette før). Var sikker i går at tanterød kom til å komme i dag tidlig (pleier å kjenne det dagen før eller noen timer før ikm), men den følelsen av at den skulle komme er borte i dag, nå småbobler det bare nedi der igjen..
Blir gal, går nok bort til apoteket etterpå og kjøper test.

Men var veldig godt å skrive alt sammen her :p
Og håper noen svarer som har mer peiling enn meg :p
14 dager etter el skal jo mens komme, så du kan trygt teste nå:)

♡Overgangen feb/mars♡

Bestilte nå tester fra billige-tester.no, så venter med å teste det til de kommer. Så nå er det bare å vente og se om tanterød kommer før den tid, hvis ikke er det vel kanskje en liten spire der :)
Men har også et annet spørsmål, jeg røyker jo men de siste dagene, har jeg ikke vært like røyksyk som vanlig og røyken smaker ikke noe godt lenger (skal jo slutte så like så greit). Men er dette noe som kan skje hvis man er gravid? Kanskje dumt spørsmål, men liker å høre hva andre tenker og tror :p

Mye kan være psykisk også..
Eneste som kan gi deg svar er en test. Lykke til :)

25 uker <3

Bestilte nå tester fra billige-tester.no, så venter med å teste det til de kommer. Så nå er det bare å vente og se om tanterød kommer før den tid, hvis ikke er det vel kanskje en liten spire der :)
Men har også et annet spørsmål, jeg røyker jo men de siste dagene, har jeg ikke vært like røyksyk som vanlig og røyken smaker ikke noe godt lenger (skal jo slutte så like så greit). Men er dette noe som kan skje hvis man er gravid? Kanskje dumt spørsmål, men liker å høre hva andre tenker og tror :p
Lykke til med testene :)

Jeg får totalt avsmak på snusen når jeg er gravid, klarer ikke å bruke den lengre og blir dårligere av den.
Så slutter enten jeg vil eller ikke :p hehe

via taben - Sengekos

Klarte ikke å vente til testene kommer, så kjøpte en i sta. Men den ble negativ, men fortsatt ingen mens.. Så vi får se om tanterød kommer iløpet av de neste dagene. Men hvis den ikke kommer, hvor lenge mener dere at jeg burde vente før jeg tar en ny test igjen?

Hvis du allerde har testet og det er negativt så er du nok ikke gravid vil jeg tro.. :( slike tester er jo veldig sensitive også. Mensen kan ofte komme sent pga stress rundt det å skulle bli gravid. Jeg ville ventet iallfall en uke å sett om mensen hadde kommet da... Lykke til :)

Jeg hadde tatt ny test igjen om noen dager , er ikke alle de slår ut på med engang.

Vi planlegger ikke å få barn nå, så har ikke akkurat tenkt så veldig mye på det. Begynte bare å stusse over at magen min føles helt merkelig men det er ikke som mensenmurringer og mensen har uteblitt.. Men jeg får bare vente å se :) Takk for alle svar!

Mange tester blir negative, men du kan likevel være gravid. Har testene dukket opp? Håper du får svaret du ønsker deg :-)

Hvordan gikk det? :)

Hei!
Er det noen som kan hjelpe meg litt her? Er helt ny her og sitter inne med mange spørsmål nå som jeg ønsker å dele med noen.
Jeg har gått på p-piller i 6 år og nå har jeg og samboeren min bestemte oss for å prøve å bli gravide. Vi begynte derfor som prøvere fra august. Jeg sluttet da på p-pillen rett etter menstruasjon (begynte bare ikke på nytt brett) det gikk akkurat 28 dager fra første dag i menstruasjonen til neste mens (16.september) .Kan ikke huske hvordan jeg opplevde dagene mellom menstruasjonen før jeg begynte på p-piller da jeg heller ikke var så opptatt av dette. Har denne måneden opplevd mange forskjellige symptomer/fysiske forandringer, men er så usikker på om dette er ordentlige symptomer eller om jeg ønsker å bli gravid så sterkt at hue mitt lever sitt innbilte liv. Tok en test 10 dpo som var negativ. Ny test i dag dpo 15 som også er negativ, men hvor blir det av mensen da? Legger ved de symptomene/fysiske forandringene jeg har opplevd så håper jeg på at noen kan kommentere om dere har opplevd noe lignende eller kan berolige meg eller gi meg et nytt håp.

DEE= Dag Etter Eggløsning

EGGLØSNING= Stikking i magen spesielt ved latter

1. DDE= Ingen symptomer

2. DDE= Murring i magen, litt vondt under sex

3. DDE= Murring i magen (sterkere enn menssmerter)

4. DDE= Murring i magen (sterkere enn menssmerter), uggen, mye luft i magen, vondt/sliten i ryggen

5. DDE= Murring i magen (sterkere enn menssmerter, vondt/sliten i ryggen, hodepine om morgenen

6. DDE= Murring i magen (sterkere enn menssmerter), strekkfølelse i magen, stikking i magen ved nysing/hosting, ubehag i lysken, litt vondt under sex, hvit utflod

7. DDE= Ingen symptomer

8. DDE= Litt ubehag under sex,

9. DDE= Litt murring i magen, sliten,

10. DDE= Negativ graviditetstest, stikking i siden av magen

11. DDE= Litt murring i magen (som ved menssmerter), føler meg litt hardere over livmoren, tisser ofte

12. DDE= Murring i magen (lignende menssmerter), tisser ofte, uggen, press i magen mot sidene ved morgenen

13. DDE= Uggen, murring i magen, krampe/stikking når jeg reiser med fort, ubehag i rompeballene, hvit loation-aktig utflod, føler meg hardere over livmor/nedre del av magen, tisser ofte, følelse av at hele magen beveger seg når jeg kjører over fartsdumper, tisser ofte, (spottet på kvelden denne dagen forrige periode)

14. DDE= Murring i magen, strekking/stikking på hver side av magen, uggen, reagerer på lukter (spesielt røyk/sneip-lukt), trøtt på dagen/ettermiddagen men våken ved leggetid, bedre å sitte med beina fra hverandre enn sammen, Vanskelig å finne en god liggestilling da det strekker i nedre del av magen og nedover lysken når jeg ligger på ryggen, og strekker og stikker på den siden jeg ligger på når jeg ligger på siden.
    (Dette var dagen for menstruasjon forrige periode)

15. DDE= Graviditetstesten var i dag tidlig negativ, strekninger i lysken, strekking ved brå bevegelser, svimmel til tider, kvalme hvis det er lenge siden jeg har spist, synes puppene har fått en litt annen form. akkurat som om det er blitt en ekstra klump ved areolaen (som ved tennårene) Men ingen menstruasjon.

Back
Topp