Gravid..?

Sundancekid

Andre møte med forumet
Jeg er ei jente på 19 år som tok en graviditetstest for en uke siden.
Den viste en helt rød stek og en ganske mørk rosa strek. Ifølge pakken, så viste den da at jeg var gravid.
For å være på den sikre siden, tok jeg en ny test som viste samme resultat, dagen etter.
Tok også en graviditetstest denne uken som viser at jeg er 4-6 uker på vei. I følge babyverdens terminkalkulator er jeg litt over 5 uker på vei.
Men hva er det neste jeg må gjøre med tanke på legetimer, ultralyd(når skal jeg inn dit) osv..?

Håper på svar :) Litt skummelt å være gravid for første gang..!

Hei og gratulerer med graviditeten! :)
Ta kontakt med legekontoret ditt, fortell at du er gravid og hvor langt du er på vei ca. Som regel utføres første svangerskapskontroll rundt uke 12, og da vil også fastlegen din sende en henvisning til sykehuset ditt om ordinær ultralyd. Denne ultralyden blir gjennomført de fleste steder mellom uke 17 og 20.
Lykke til! :)

Takk! :)
Okey, det skal jeg gjøre :) Må jeg ta å måle blodtrykk osv når jeg er hos legen?
Jeg skal til Gran Canaria den 30 Mars, så jeg vet om jeg kanskje må ta vaksiner, siden jeg er gravid..?

Hei. Jeg er veldig usikker. Fredag tok jeg graviditet test og fikk "ikke gravid". Jeg er 5 uker og 1 dag over siden første dag i sist menstrasjon. Pleier aldri gå så langt over med, 4 uker Max fra sist mens. kan det vær andre årsaker til at den ikke er kommet? Gratulere til deg som venter barn :-)

Takk :)
Nei, Er ikke noen årsaker som jeg kan komme på. Jeg har tatt flere graviditetstester etter at jeg spurte om dette på forumet også, og alle har vist positiv .. Skal til legen i morgen, men jeg er så usikker på om jeg må ta vaksiner o.l. siden jeg skal til gran canaria i slutten av Mars, altså, med tanke på at jeg er gravid?

Tror ikke du må ta vaksiner for å reise til Spania ! Jeg gjorde ikke det vertfall. Men pass på og få maten godt stekt :-) god tur å lykke til med graviditeten !!

Back
Topp